Bmw cs f650 scarver

800 EUR

English translation at the bottom *
Ik ben met deze motor van Schotland naar Nederland gereden. Schotland is waar ze nog steeds geregistreerd staat. Het plan was om hier tevens mee terug te rijden, maar het onverwachte ongeval heeft zowel mij als de motor hier in Nederland laten stranden. De verzekering weigert haar te repareren en ik kan het momenteel niet veroorloven om de reparatie zelf uit te voeren.

Ik heb deze motor nu 10 jaar en het laatste wat ik wilde doen was haar verkopen.
De motor heeft schade opgelopen op het moment van het ongeval. Er is lichte schade aan de motor, vanwege het omslaan op de weg.

De enige schade als gevolg van het ongeval is een verbogen stuur, een barsten aan de rechterhand van de kuip, gebroken indicatoren, en de rechterhand spiegel mist.
Het enige wat ze nodig heeft om haar rij-klaar te maken is ofwel het huidige stuur terug buigen of een andere set installeren en twee nieuwe indicatoren.

De schakelapparatuur aan de rechterhand is aan vervanging toe en het voor-rem reservoir (het kleine gedeelte aan de rechterkant van het stuur). De schroef van de spiegel- bevestiging is afgeknapt en verblijft momenteel in het stuur. Dus wanneer u dit wilt aanpassen zal moeten worden uitgeboord of systeem zal vervangen moeten worden. Zoals u kunt zien op de foto's, is het gaspedaal een beetje chewed-up ( wat versleten) , echter het functioneert nog steeds prima.

Al bijna een jaar zit er een tik geluid in het instrumentenpaneel. Dit duurt een minuut of twee. Waarna het perfect werkt totdat u de motor weer uitschakelt. Dit stoorde mij niet genoeg om het te repareren. Het wordt veroorzaakt door een lekkende condensator op het instrument clusters printplaat. Het blijkt een veel voorkomend probleem met de BMW's. Nieuw kost dit gedeelte ongeveer € 6,- Ik ben nogal geneigd om dit zelf op te lossen, maar heb te weinig ervaring met de elektronica. Ik zou waarschijnlijk meenemen naar iemand die dat wel heeft. Dit alles is te herstellen in een paar dagen. Ze is een zeer eenvoudige motor om te werken.
Afgelopen mei gaf ik haar een complete service en grote beurt. Ze had:

Nieuwe A.P.K. Het enige wat ze nodig had was een nieuwe voorwiel lager. Verder geslaagd met vlag en wimpel.
Nieuwe achterband, Continental Motion, vrijwel gloednieuw profiel.
Vernieuwde olie,
Nieuw luchtfilter, oliefilter en nieuwe rubberen afsluitringen
Nieuwe bougie,
Nieuwe remblokken voor en achter,
Verschoonde radiator en remvloeistof
Nieuwe magnetische olie plug (die kleine stukjes metaal aantrekt, maakt het bijhouden van de olie makkelijker)
Nieuwe voorwiel lagers,
Nieuwe batterij,
Vlak voordat ik naar Nederland kwam werd ze voorzien van een nieuwe Bridgestone Sports Touring voorband. Het heeft nog steeds de rubber "haren" op het profiel.
Bij aanschaf heb ik een nieuw Kevlar aandrijfriem gekocht. Dit is ongeveer 4000 mijl geleden.
Ook komt ze met een Oxford, Thatcham Beveiligde, ketting en hangslot. Deze alleen kostte ongeveer € 160,-. De heeft de beste anti-diefstal mogelijke rating.
Ze komt ook met DNA + Forensic Protection (waarde: € 65) en de BMW workshop handleiding op disc (waarde: ongeveer € 50)

In verband met de registratie in Schotland, sprak ik met de RDW. Zij gaven aan dat het een Europees motorvoertuig is en het ongeveer € 105 kost om deze te registreren, wat vrij snel gaat. Echter gezien het feit dat ik geen inwoner ben in Nederland, kan ik dit niet doen.

De motor faalt nooit en begint altijd na een paar slagen.
Ze heeft ABS remmen en een Kevlar riem in plaats van een keten betekent dat er geen gedoe is met roest en vet.
Cosmetisch is ze niet perfect. ( wanneer u een perfecte blikvanger zou willen van dit model; ik vond een paar occasions vanaf € 2200), echter mechanisch is ze uitstekend.

Het gaat mij dan ook aan het hart dat ik deze motor moet verkopen.

English:

I rode this bike over from Scotland, where shes still registered, I was planning on riding her back but the unexpected accident has left her stranded here as my insurance refuses to repatriate her and I can now no longer afford to fix her myself. Ive owned this bike for 10 years and the last thing I wanted to do was sell her.

Crash damage was sustained when we highsided. Theres very little damage to the bike, she slid along the road behind us and didnt impact with anything.

The only damage from the accident is bent handlebars, cracked right hand fairing, broken indicators, and no right hand mirror.
All she needs to make her ride-able is either the current handlebars bent back or another set installed and two new indicators.

I would also change the right hand switch gear/front brake reservoir (the bit on the right side of the handlebars) as the kill switch is broken and the screw from the mirror mount socket snapped off and remains in the handlebars. So if you want to fit a mirror itll either need to be drilled out or the unit replaced. Also, as you can see in the pictures, the throttle is a bit chewed up but it still functions.

For almost a year now the instrument cluster cycles/ ticks for a minute or two when you first switch on the bike. Then it resets and works perfectly until you switch the bike off again. This didnt bother me enough to fix it. Its caused by a leaky capacitor on the instrument clusters circuit board. Its quite a common problem with BMWs for some reason. The new part costs about €6 and its held on by two solder joins. Im quite tempted to fix this myself but I dont have much experience of electronics so I would probably take it to someone who does. If I had all the parts I could fix her up in a couple of days. Shes a very easy bike to work on. Last May I gave her a complete service. She had:

New M.O.T. (U.K version of an A.P.K.) All she needed were new front wheel bearings. Other than that she passed with flying colours. No advisory information.
New rear tyre, Continental Motion, which has plenty of tread left,
New oil change,
New Air filter, oil filter and seals,
New spark plug,
New brake pads front and rear,
Flushed radiator fluids,
Flushed brake fluids
New magnetic oil plug (which attracts small pieces of metal, keeping the oil clearer)
New front wheel bearings,
New battery

Just before I came to the Netherlands she was fitted with a new Bridgestone Sports Touring front tyre. It still has the rubber hairs on it.
I also had to get her a new Kevlar drive belt about 4,000 miles ago.
Also she comes with an Oxford, Thatcham Secured, chain and padlock. These alone cost me around €160 as they have the best anti-theft rating possible.
She also comes with DNA+ Forensic Protection (about €65) and the BMW workshop manual on disc (costs around €50)
I looked into registering her in Holland. I spoke to the RDW and they said as its a European bike it only costs around €105 and you can just turn up, without an appointment, in the morning to get it done. Unfortunately, as Im not a resident, I cant do this.

The single spark engine never fails and always starts after a few turns.
She has ABS braking which has saved me a couple of times from cars pulling out right in front of me.

Kevlar belt instead of a chain meaning no hassles with rust and grease.
Cosmetically shes far from perfect (if you want a perfect looker I found a few starting at €2,200) but mechanically shes excellent. In all the years Ive had her shes never let me.




Locatie: Groningen - Groningen

Toegevoegd op 1 maand geleden en vervalt op 24 April
Advertentie id: 700802
    [ ]     550 bezoeken