BMW Roetfilter dpf off E60 E61 520d 525d 530d 535d X3 X5

225 EUR

BMW X3 X5 E60 E61 E63 roetfilter / dpf off incl. softwaremodificatie en Leeg halen roetfilter.

Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!.

Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225,- (4x4 modellen +50,- euro).


Meer vermogen, lager verbruik?:

De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding.

De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de inlaat lucht wordt des te minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens de verbranding.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen blijft koeler en komt sneller en gemakkelijker op zijn gevraagde druk.



Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turbo schade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder Pk's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.



Softwaremodificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software, wordt het softwareprogramma van uw auto door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer regenereert en geen foutmeldingen meer op het roetfilter geeft.


Roetfilter modificatie:
Bij de uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt en vervolgens professioneel dicht gelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt met zink gecoat zodat deze nadien niet zal gaan roesten.

Roetfilter verwijderen kan voor diesel personenauto’s tot bj 2011.

Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.

“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij diesel bestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”

Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.

Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen kan men eventueel het roetfilter van het kenteken laten verwijderen, wij kunnen dit ook voor u regelen mocht u dit willen.

Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor. De katalysator is voor CO² reductie.


Tuning:
De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 150 of 190 euro voor stage 2.




Heeft u vragen onze medewerkers staan u graag vrijblijvend te woord, zowel per telefoon of per email.



Tunex Performance BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl




Tunex Performance BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45

Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 12 dagen geleden en vervalt op 6 May
Advertentie id: 937731
    [ ]     143 bezoeken