Ducati ST4 custom (st2 916 project monster)

3.650 EUR

Met pijn in mn hart voel ik mij verplicht om dit project te verkopen. Door chronisch tijdgebrek zal deze fiets dit jaar en ook volgend jaar niet afgemaakt worden. Wat ik erg zonde vind gezien de potentie die erin zit. De motor gaat dan ook niet in onderdelen weg. Hij gaat ook alleen naar iemand die hem echt af wil maken. Heel af en toe rij ik er een rondje op, maar dat is dan ook de enige aandacht die hij helaas krijgt.
De basis is een onbeschadigde st4 met 45k op de teller, gekocht bij Motoport. Het doel is er een kuiploze racer van te maken met een klassieke look. Naar mijn idee is dat goed gelukt door het aanpassen van de 999 tank op het klassieke zitje en de ronde koplamp.

Ik heb een ST4 gekozen omdat hier standaard al meer vermogen in zit dan bij de ST2. Daarnaast kiest men eigenlijk altijd voor een ST2 omdat sowieso de elektra makkelijker onder de tank te krijgen is. Na heel veel uren passen en meten is het gelukt! Het zit er niet onder gepropt, maar het was een kwestie van de juiste routing uitzetten in combinatie met de juiste luchtfilters en de uitsparing in de tank.

Wat is er minimaal aan gedaan?
• Velgen uit een ST4S
• Monster voorspatbord.
• Hugger aangepast
• Nieuwe accu met bekabeling
• 999-tank met benzinepomp. Tanksteunen op frame gelast. Een uitparing in de tank is gemaakt (tig-gelast) voor het huizen van de open conische K&N filters. Daaronder zit een bodemplaat die alle elektra netjes bij elkaar houdt, wat oorspronkelijk allemaal in de kuip zat.
• Nieuwe ketting en tandwielen
• Nieuwe Leovince demper met uitneembare db-killer. 2-1 is professioneel RVS gelast
• Nieuwe verlichting en knippers
• Nieuw zitje en aangesloten op tank epoxy en 2k-plamuur.
• Nieuwe vloeistoffen en filter
• Er zijn clip-ons op gegaan
• Knippers in frame.
• Eprom voor open systeem.

Wat moet er nog afgemaakt worden?
• Er moet een bekleed zitje op komen. Huidige foammatje is alleen om af en toe een rondje te rijden.
• Elektrabedrading koplamp moet worden ingekort. Zit nu opgebonden.
• KM teller moet erop komen. Kan analoog op voorwiel.
• Een undertail moet er komen tegen de regen. Dit kan gelast worden of met epoxy.
• De verf op tank en zitje kun je er afschuren (dit is er tijdelijk op gezet.) en opnieuw laten spuiten met 2k lak.
• Rvs expansiebuisje (ik kan ze maar niet vinden). Zit nu een zwart flesje op zoals je wel ziet in de amateur-racerij. Overigens zit er nooit overgelopen koelvloeistof bij. Bij bepaalde motoren die ik heb gehad zat het er niet eens op.
• De motor moet helemaal uit elkaar, lasnaden en overige delen van het frame netjes maken. Dan de onderdelen naar de poedercoater. Vervolgens opbouwen en ...rijden! Zoals je ziet kun je er gewoon op rijden en dat rijdt wel als een beest. Alleen hij moet nu afgemaakt worden.

Meerprijs:
Een superbikestuur met raisers voor diegene die meer rechtop wil rijden.
Digitale km teller en tacho.
Zeer solide motorbrug met zwenkwielen, voorwielsteun en oprijplaat (het zware aluminium model). Niet meer bukken tijdens t sleutelen!
Haynes werkplaatshandboek
Motortakel voor aan plafond
Cebora TIG 1665 lasapparaat
Bernardo lintzaag
700 watt polijstmachine

Geen gelukzoekers, ik maak hier alleen al qua materiaal al ruim verlies.




Locatie: Zuid-Holland - Rijswijk

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 24 April
Advertentie id: 767090
    [ ]     505 bezoeken