GSXR 600 1998 SRAD motor suzuki

950 EUR

###Update: Wie voor 5 augustus de motor op kan halen mag het gehele aanbod voor €950,- meenemen!###

Suzuki GSXR 600 1998 SRAD met (oplopend) 79xxx op de teller. Sinds 63xxx is de motor in mijn bezit. 

Aanbod:
€950,- voor de motor (!)
€1050,- voor de motor met alle reserve onderdelen
€1100,- mag je bruikbare banden van mij uitzoeken (Supercorsa's) welke ik monteer en uitbalanceer. 

Reserve onderdelen:
- Tweede set wielen met regenbanden (DOT 1914 en 1813) waarvan vorig jaar de wiellagers vernieuwd zijn 
- Dogbones 2,5 cm verlaging (origineel)
- Gebruikt, maar nog bruikbaar achter tandwiel
- Duo seat cover
- Gloednieuwe nokkenaskettingspanner (geüpdate variant vanaf bj 1999). 
- Nieuwe keerringen set
- Haynes werkplaatshandboek in kleur (engels)
- Gebruikte accu (werkend maar niet 100%)
- Nieuwe uitlaat pakkingen

Aardig wat ervaring dus maar er is dan ook nooit bezuinigd op onderhoud:

April 2017
- Wiellagers vernieuwd (witte set)

Mei 2017
- Stalen remleidingen gemonteerd
- Remblokken vervangen

Augustus 2017
- Spanningsregelaar vernieuwd
- Koppeling vernieuwd (Ferodo)

Februari 2018
- Remklauwen gereviseerd en rood gespoten
- Bruglagers gesmeerd
- EBC gesinterde remblokken gemonteerd
- Accu verniewd
- Koppeling vernieuwd
- Luchtfilter gereinigd
- Remolie ververst
- Motor 2,5 cm verhoogd (ik ben 1.82 en vond het stuurgedrag en de hoogte aangenamer). Gelijktijdig is de voorkant verlaagd.
- Laatste banden wissel

Mei 2018
- Distributie compleet vernieuwd!
- Zuigers en cillinders gereinigd (voet, kop en kleppendeksel pakking uiteraard ook vernieuwd).
- Kleppen gesteld

Juni 2018
- Carburateurs ultraschoon gereinigd
- Carburateurs gereviseerd
- Carburateurs CO2 afgesteld
- Carburateurs gesynchroniseerd
- Extra extern benzine filter geplaatst
- Dynamo vernieuwd
- Vorkpoten gepolijst
- Bougies vernieuwd

De SRAD is grotendeels gebruikt voor woon werk verkeer. Ik heb altijd Motul 10w40 gebruikt en minstens twee maal per jaar de olie verwisseld (donkeren kleur = verversen). Verdere olie en vloeistofwissels spreken voor zich bij het bijbehorend onderhoud. Daarnaast tank ik altijd de schonere variant, waaronder Shell V-power indien mogelijk. Daarnaast dus bijvoorbeeld BP ultimate, Esso supreme etc.. De banden (supercorsa's) die er nu op zitten hebben nog 3mm achter (DOT 3515) en 2,5mm voor (DOT 1715). De ketting heb ik altijd gesmeerd voor hij droog werd, zoals ik ongeveer 1 op de 3 ritjes mijn ketting controleer.

De motor heeft grotendeels altijd binnen gestaan en is iedere maand wel enkele keren grondig gereinigd, tot zover er tussen het blok gereinigd kon worden. Het is een motor die motorisch veel aandacht heeft gehad om de leeftijd minder merkbaar te maken.

De esthetische aspecten heb ik eerlijk gezegd nooit belangrijk gevonden omdat het mij om het rijgedrag gaat. Dit is de reden waarom de kappen nooit zijn vervangen terwijl deze zichtbare gebruikssporen hebben. Er is schuifschade op links te zien van een vorige eigenaar maar daar is verder geen schade aan de vork, clip-ons of het frame aan geweest, of deze eigenaar heeft die al onder handen genomen. Het enige wat ik nog niet heb gedaan maar nog wilde doen, is het vernieuwen van de vork olie.

De hoofdzakelijke electronica werkt naar behoren. Een neutraalschakelaar knippert nog wel eens in het dashbord wat betekent dat je hem af en toe niet op de standaard kan starten. Dit heeft mij nooit gestoord dus heb ik nooit een andere switch aangeschaft.

Ik vertel je graag de how-to's en details in persoon als je geïnteresseerd bent in technische aspecten en anders zie ik je graag de motor beleven tijdens een proefrit (op voorwaarde van tekenen van een contract en uitwisselen van sleutels of geldig paspoort. Een ID kaart geef ik de sleutel niet voor af en je rijbewijs heb je nodig tijdens de).




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 18 dagen geleden en vervalt op 6 May
Advertentie id: 819840
    [ ]     156 bezoeken