Mazda MX5 1.6 U9 1993 Rood met 14 maanden APK

4.750 EUR

Hallo,

Hierbij verkoop ik mijn recent gerestaureerde Mazda MX5 1.6 uit '93 (dus met 116 PK). De reden van verkoop van deze erg leuke auto is vrij simpel, eigenlijk. Voornamelijk merk ik dat het echt een auto voor de hobbyisten is (meetings, gezamelijke soms buitenlandse ritten, hele fora en Facebookgroepen, etc.) en dat het de afgelopen drie jaar toch niet mijn hobby is geworden. We gaan er nooit op uit puur om met de auto weg te gaan. Het is voor mij nog steeds een daily drive (dus de km-stand loopt nog iets op per dag). Maar wat nu toch de dealbreaker met deze auto is geworden voor mij is, ook met oog op gezinsuitbreiding, dat ik weer op zoek ben naar een vierzitter.

Nu even het belangrijkste:
Deze auto is samen met mijn vader (40 jaar werkzaam geweest als plaatwerker aan auto's, in de MX5-kringen ook wel bekend als "Dorpeltje" of "Lasservice Peter van den Heuvel") hersteld tot zijn huidige status. Hierbij is het volgende aangepakt:

-Het rechter achterscherm is compleet vervangen voor een origineel. Dit vanwege roest op de dorpel en een deuk wat hogerop. In de dorpel is een groter gat gemaakt voor betere afwatering.
-De linker dorpel is vervangen. Ook vanwege roest en ook hier is een groter gat gemaakt voor betere afwatering.
-Beide voorschermen zijn vervangen voor originele MX5 schermen met knipperlichten (dit is geen "Miata", dus verplichte zijknipperlichten).
-Er zaten roestige plekken in de achterslatborden. Deze zijn uitgesneden en er zijn nieuwe stukken in gezet.
-De kokerbalken zijn over de gehele lengte van de auto vervangen voor balken van 1mm. Dit vanwege deuken in de originele balken van 0,5mm staal.
-Alle vervangen en dus blanke metalen delen zijn vóór het spuiten behandeld met Tectyl, zoals mijn vader die bij al zijn klussen gebruikte (op de foto goed te zijn bij het achterscherm. Betreft de donkerpaarse/zwarte "lak" op de blanke delen).
-De kokerbalken zijn behandeld met Tectyl en naderhand in de anti-steenslag gezet. De hele bodem is toen voorzien van een nieuwe laag tijdens het restaureren.
-Er is ongeveer anderhalf jaar geleden een nieuwe ruit in gezet wegens een grote buts na steenslag. Toen kwam er roest in de raamstijlen aan het licht. Dit is schoongemaakt, behandeld en in de lak gezet voor er een nieuwe ruit in gezet is.
-Nadat ik er een half jaar mee reed is er iemand vrij zacht achterop de auto gereden. Hierdoor is de achterbumper vervangen voor eentje zonder mistlicht. Het linker achteruitrijlicht is vervangen voor een rode mistlamp. Rechts is gewoon nog een achteruitrijlicht (zoals verplicht voor de wet).
-De achterlichten zijn toen vervangen voor de originele lampen. Er zaten "Lexus lampen" in bij de aanschaf.
-Het kunststoffen dak is vervangen voor een Sonnenland Softtop met achteruitverwarming van een NB (tweede generatie MX5, dan hoeft het ruitje niet losgeritst te worden) met milde gebruiksporen. De achteruitverwarming is niet aangesloten, sinds er geen knop in het dashboard zit ben ik niet met de kabelboom gaan knoeien.
-Er is een houten stuur van Sportline met bijbehorende versnellingspook ingezet. Dit geeft uiteraard 5 extra PK!
-De pook is bij restaureren open geweest. Toen is het onderste deel van de pook vervangen, de kunststof unit waar de pook in zit. Ook is er toen speciale isolatie in gegaan die eventuele hitte uit de versnellingsbak tegengaat. Ook is de versnellingsbakolie toen vervangen.
-De auto is naar de spuiter gegaan. Hier is de gehele auto toen geplamuurd en in de originele kleur gespoten, aldus de kleurcode op de auto (is ook de kleur op het kenteken). Ook de instappen en de achterklep zijn gedaan. Na de schade aan de achterbumper is deze ook in dezelfde kleur gespoten.
-Er zitten "luxe" kentekenplaten op de auto. Je komt nu eenmaal niet uit onder kentekenplaten, dus dan maar de netste oplossing.
-De kleppendekselpakking is anderhalf jaar geleden vervangen om het zweten van de motor wat tegen te gaan.
-De motor en benzinetank zijn de eerste twee jaar geflusht en van nieuwe olie voorzien.
-De afgelopen 2 jaar zijn bij de APKs remtangen vervangen, waaronder ook de metalen remleidingen van hoofdcilinder naar de remmen, de remvloeistof, de voorbanden en de temperatuursensor van de koelvloeistof.
-Er zit trouwens een alarm met startonderbreker op de auto, werkend op een CR2032 knoopcel. Er zit ook een LED in het dashboard.

Als extra onderdeeltjes heb ik nog de volgende spullen:
-Een set van vier velgen met "winterbanden" (M+S maar met een grover profiel)
-Twee extra fenders op de achterbumper, in originele kleur
-Een snelheidsmeterkabel.
-Een CAS sensor, van De MX5 winkel uit Meerkerk, ongebruikt.

De auto is iets meer dan een jaar geleden getaxeerd en sindsdien verzekerd tegen getaxeerde waarde. De waarde van de auto n.a.v. de taxatie is €6500,- Dit rapport heb ik bij de papieren van de auto, zoals de APK rapporten.

De auto is goedgekeurd tot 27 augustus 2021. Dit houdt in dat er momenteel nog 14 maanden APK op zit!

Qua contactering heeft bellen de voorkeur, echter werk ik in principe van 's dinsdags tot 's zaterdags van 8.00 tot 18.00 ('s donderdags tot 21.00). Aankomende twee weken ben ik overigens vrij. Toch kan het zo zijn dat ik niet in de gelegenheid ben om op te nemen. Dan kan WhatsApp, SMS of mailen uiteraard ook.

Ik hoor het graag bij verdere vragen e.d.

Groeten,

Locatie: Zuid-Holland - Capelle aan den IJssel

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 24 May
Advertentie id: 1038967
    [ ]     201 bezoeken