Mitsubishi Galant 2.0 GTI V6 EXE

1 EUR

Ik doe het liever niet, maar ik ga toch één van mijn trouwste 4-wielers verkopen.

Waarom in de verkoop?
Ik kreeg 3 jaar geleden een vriendin die 200km bij mij vandaan woonde. Elk weekend reed ik naar haar toe, dus ik wilde een betrouwbare, zuinige auto met comfortabele stoelen en cruise-control. Ik heb deze auto gekocht met een km-stand van 138.000. Sinds dien heeft hij voornamelijk snelweg kilometers gemaakt. (de kilometerstand is nu 192.132, ik heb er een andere teller in gezet omdat de trip-meter van de orginele plotseling defect raakte, vandaar het verschil van 49.000 op de foto)
Nu ik sinds kort met mijn vriendin samenwoon gebruiken we de Galant bijna niet meer.

Ik heb zelf de opleiding motorvoertuigentechniek gedaan (en gewerkt bij Mitsubishi) en heb daarom bijna al het onderhoud voor eigen rekening genomen.

Wat er recentelijk aan gedaan is:
-Motorolie + oliefilter
-Draagarm linksvoor vervangen
-Nieuwe condensor + filter-droger + hogedrukleidingen van de airco vervangen en airco laten vullen
-Versnellingsbakolie vervangen
-Elektrisch raammechanisme rechts-achter vervangen

Wat er dit jaar nog is gebeurd:
-Remvloeistof vervangen
-Koppelingsvloeistof vervangen

Vorig jaar:
-Deur linksvoor laten spuiten ivm een lakschade. Ook de buitenspiegels en deurgrepen meteen mee laten spuiten omdat de blanke lak van deze kunstof delen lelijk was geworden.
-Nieuwe Vredestein Snowtrack 3 banden op de orginele Galant 7G GTI velgen gemonteerd (velgen niet op foto)
-Nieuwe remschijven rondom, Brembo schijven voor.
-Bijna compleet nieuwe uitlaat van voor naar achteren laten vervangen voor de APK.
-Auto laten uitlijnen
-Draagarm rechtsvoor vervangen
-Twinster op maat einddemper gemonteerd. Bescheiden geluid, maar lekkere v6 roffel. De reden dat ik een andere demper heb gemonteerd is dat het chroom van de orginele demper lelijk verroest was.

Ik vergeet vast nog een waslijst met dingen die ik gesleuteld heb, maar ik ben zo graag aan m'n auto's bezig dat het niet meer bij te houden is.

De auto beschikt over de volgende opties:
-Pioneer DEH-X5500BT met parrot bluetooth carkit+externe microfoon en USB aansluiting
-Airco!!
-Climate Control Unit
-Cruise Control
-Elektrische Ramen
-Elektrisch verstelbaren en verwarmde spiegels
-Super zeldzame orginele Mitsubishi wind-deflectoren
-Sleutelbediende centrale vergrendeling
-Parkeersensoren
-Lendesteun
-Mistlampen voor

APK tot 19-02-2015

De auto rijdt heerlijk. Op de snelweg met 100km/u op de cruise control heb ik vaak een verbruik aangetikt van 1:14,5. In de bebouwde kom is het vaak tussen de 1:12 en 1:13.

De auto heeft naast al dit moois ook een 4 minpuntjes:
-Elektrische antenne komt niet meer omhoog door afgesleten tanden van de spriet. Spriet is te bestellen bij de Mitsubishi dealer voor 60,-
-Roestvorming onder de lak bij het onderste deel van het linker zijscherm. Hiermee kocht ik de auto ook, en het is nog niet erger geworden.
-De fuseekogel linksvoor heeft wat speling, maar daar is hij al 3 jaar mee door de APK gekomen. Ik erger me er niet zo aan.
-De Brembo remschijven voor zijn pas vervangen en nog dik zat, maar lichtelijk krom door een noodstop. Afdraaien is de makkelijkste en goedkoopste optie en kost bij de Euromaster 60,-.

De prijs kan een klein beetje besproken worden, maar pas na een bezichtiging. Ik neem alleen tijd voor echt geïnteresseerden. Op biedingen wordt niet gereageerd. Als je de auto zelf gezien hebt kun je pas zeggen wat je ervoor over hebt.
De auto wordt verkocht op de orginele GTI velgen met z.g.a nieuwe winterbanden. De velgen waar de auto nu op staat waren te duur om nu weg te doen dus verhuizen ze naar mijn.




Locatie: Drenthe - Coevorden

Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 24 May
Advertentie id: 145670
    [ ]     861 bezoeken