DPF Roetfilter off VW 1.6 1.9 2.0 TDI incl. De Montage

395 EUR

VW 1.6, 1.9 en 2.0 TDI Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en leeghalen roetfilter. tot bouwjaar 2011.



Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu 395,- incl. montage en BTW.


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op de gevraagde druk.




Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- stijgend olie pijl
- Hogere Co2 uitstoot vanwege slechter presterende motor
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk


Roetfilter modificatie:

Bij de uitlaatmodificatie laten we het katalysator gedeelte actief en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. Het roetfilter wordt leeg gemaakt en wordt professioneel gelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.



APK roetmeting:

Roetfilter verwijderen kan voor dieselpersonenauto’s tot bj 2011 en diesel bestelauto’s tot bj 2012.

Onderstaande informatie over bouwjaren is afkomstig van de website van de Rijksoverheid.

“Voor dieselpersonenauto’s van vóór 1 januari 2011 geldt een fijnstofnorm waaraan zonder roetfilter kan worden voldaan.”
“Bij dieselbestelauto’s is voor voertuigen van vóór 1 januari 2012 geen roetfilter nodig om aan de eisen voor toelating tot de weg te voldoen”

Dieselvoertuigen na bovenstaande bouwjaren mogen van de EU niet meer dan 5mg/km uitstoten.

Tot deze bouwjaren mag dus het roetfilter in de software gedeactiveerd en fysiek verwijderd worden. Na het verwijderen is het mogelijk het roetfilter van het kenteken te laten verwijderen.

Het katalysator gedeelte blijft intact, dit heeft ook geen invloed op de prestaties van de motor.
Fijnstof tax oude diesel vanaf 2020 verhoogd de overheid de wegenbelasting voor oude diesel motoren met 15%




Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min.


Websitewww.tunex

Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 16 May
Advertentie id: 1420516
    [ ]     100 bezoeken