2013 BMW F800GS F 800 GS, automaat koppeling, quick shifter,

7.250 EUR

2013 BMW F800GS met de volgende opties

ABS, ASC en ESA
Handvatverwarming
Touratech skid plate
SC-project slip on
AF-Xied motor management chip
K&N luchtfilter
Recyclizer temp spoofer
21" Excel voorvelg met Haan wielnaaf
Sw motech handkappen
Sw motech shift lever
Rekluse Clutch
Moose racing ARC clutch lever
Pivot pegz Mk4
Hyperpro RSC stuurdemper (montage op maat)
Wunderlich spiegels
Healtech Quick shifter
Quick Action Throttle
Uitlaatbocht beschermers
Koplamp beschermer
Givi aluminium koffer plaat, topkoffer van mijn andere advertentie mag er evt bij.

Losse onderdelen

Set 17" Haan/Excel SM velgen.
Wielnaven 2x voor 1x achter.
Binnenbanden
Benzinepomp
Benzinepomp revisie kit
Koelvloeistof pomp revisie kit
Olie filter
Kettingset
Tandwielen in verschillende vertandingen.
Balhoofdlagers
Div pakkingen
Vork keerringen
Remschijven en remblokken.
Bobines
2x 21" OEM velgranden
2x complete spaaksets
Div tierelantijntjes voor op de motor; beschermkapjes en beugels etc.
Nog meer onderdelen zoals motorblok delen etc.


Ik heb deze motor veel voor woon werk en off-road gebruikt (rally en pret ritten)

Bij 78k KM's had de versnellingsbak het begeven. Na onderzoek was revisie van het blok niet rendabel ivm beschadigde oliekanalen in de carters. Veel onderdelen uit het blok zijn nog goed en deze zitten erbij als reserve onderdelen.

Een ander blok met +-22K KM's uit een 2015 F800 is hiervoor in de plaats gekomen. De echte KM stand is dus rond de 39K KM's.

De motor is voorzien van een Rekluse clutch en een quick shifter wat hem bijna een Semi automaat maakt.
Hiervoor is wel voorkennis nodig om er vlot mee te rijden maar zodra je dit door hebt, Ben je het snelste weg van de lijn. In de SM configuratie is het eigenlijk een grote chaos 48T achter en 15T voor = wheelies.

Maar de motor is ook geschikt voor mensen die om wat voor reden dan ook niet goed (meer) overweg kunnen met de koppelingshendel. Door de Rekluse clutch kan je stilstaan in elke versnelling zonder de koppelings hendel te bedienen. Weg rijden vanuit stilstand is dus extreem makkelijk. Bij het normaal schakelen moet je nog wel de hendel bedienen (of gebruik maken van de quick shifter)

In mijn geval was de Rekluse clutch ideaal voor langzame technische off-road secties.

De F800GS mag nu weg omdat ik ook nog een R1200GS heb, en alles wat ik op de F800GS kan. Gaat mij nu ook redelijk goed af op de R1200GS. Twee GS'jes zijn voor mij dus niet meer nodig en er mag iets anders voor in de plaats komen.

Alles F800GS gerelateerd mag mijn garage verlaten je krijgt er dus een hoop.

Locatie: Groningen - Zevenhuizen

Toegevoegd op 12 dagen geleden en vervalt op 25 May
Advertentie id: 1731056
    [ ]     67 bezoeken