Aprilia RSV mille R 2003

5.900 EUR

In top staat verkerende Aprilia RSV mille R uit 2003 te koop (hét bouwjaar!)

Zoals je ziet is dit geen originele/standaard Mille.
Het is de R uitvoering uit 2003.
-1000cc 60-graden V-twin Rotax.
-Deze is Öhlins afgeveerd (servicebeurt/revisie voor én achter gehad bij BRS)
-Öhlins stuurdemper
-Lichtgewicht gesmede OZ wielen.
-Zwarte frame en achterbrug.
-Close-ratio versnellingsbak.
-Radiale Brembo remmen (alle eerdere bouwjaren hebben de axiale remmen)
-Diverse carbon onderdelen o.a. nieuw voorspatbord, maar ook de moeilijk verkrijgbare bobinecovers links en rechts.

Het uiterlijk van de motor valt natuurlijk op! Omdat ik heel graag een Gen-1 mille wilde rijden, maar graag een moderner uiterlijk wilde, heb ik de motor een gehele make-over gegeven:

-Jester-EVO kit. Geheel op maat gemaakte kuipset (hoge kwaliteit). Onderandere: RSV4 achterkant, topkuip, , ruitje, zijkuipen, onderkuip, grotere luchtinlaten, hugger/achterspatbord, custom subframe, custom zadel. (voor de liefhebbers is het GP-look Jester voorspartbord er ook bij)
Alle aanpassingen zijn met waterdichte stekkers gemaakt en de kabelboom is origineel gebleven (voor als iemand ooit het gekke idee heeft de motor weer terug te bouwen)
Kuipset is zwart. Daarna gewrapt in de huidige kleurstelling. Wrap kan worden verwijderd om weer een zwarte basis te hebben. De tank is niet zwart, maar origineel zilver (2003 tank).

-Verlichting: koplamp HID-Bi-xenon koplamp (Dim- en grootlicht), Led dagrijverlichting + geïntegreerde knippers (in de luchtinlaten), mini smoke achterlichten weggewerkt in kontje (+remlicht en knipperlicht geïntegreerd), kentekenplaatverlichting LED. (Alles met E-keur)

-TRW verstelbare rem-schakelset. + achterrempomp verplaatst voor een 100% werkende achterrem. Nieuwe remleidingen voor en achterzijde.
-Aangepaste uitlaatbochten: Gabro uitlaat collector (met twee extra tussenpijpjes) in nieuwstaat, hierdoor is een korte uitlaat mogelijk.
Bijpassende Eprom geschreven door Gabro. Onder het zadel een schakelaar voor de twee mappings.
Nieuwe Mivv/Storm GP-uitlaat met E-keur en DB-killer.

-De motor loopt geweldig. Door de aangepaste mapping is de gasresponse heel direct en agressief.
-Volledig onderhoud. Nieuwe olie + filter, nieuwe remvloeistof, nieuwe koelvloeistof. Balhoofdlagers gesmeerd, Dogbone uit elkaar en volledig ingevet, nieuwe bougies, kleppen gesteld. Nieuwe remschijven voorzijde EBS en remblokken. Herbruikbaar luchtfilter. Nieuwe Accu. Banden en tandwielen/ketting zijn niet meer nieuw, wel nog bruikbaar.
- Nieuwe kroonplaat.
- Verstelbare spiegels
- Nieuwe 360-graden verstelbare clipons. Hierdoor is de hoogte van de handvatten ook instelbaar.
- Plek voor navigatie onder het ruitje (dashboard uiteraard volledig zichtbaar). Navigatie is NIET inbegrepen. De navigatiebeugel is wel inbegrepen. (een Zumo XT past perfect!).

Tellerstand: 57835 km.
Voor de mensen die zich blindstaren op lage kilometerstanden en daarover willen zeuren: deze Rotax blokken zijn bulletproof! Het is een oersterke motor van 18 jaar oud, een eerlijke mille met lage kilometers is bijna niet meer te vinden, meestal klopt er dan iets niet. Daarnaast kloppen de lage kilometerstanden van de 2004> Gen-2 modellen vaak niet i.v.m. resettende tellers. Bij uitspraken als "ik kan voor hetzelfde geld ook een RSV >2004 kopen met 19.000km op de teller" zeg ik: koop die maar, veel plezier ermee.

Prijs veeeeel te hoog? Zoek eens een nette R (moeilijk te vinden toch) tel daar al het onderhoud (dus ook veringservice, Jester kit, laten spuiten etc..etc..) en ALLE extra onderdelen bij op, dan blijkt de prijs toch wel mee te vallen.

Kortom, de motor is volledig aangepast en er is een klein fortuin aan uit gegeven, op niks is bespaard. Er zijn vast nog zaken die ik ben vergeten te noemen. Bij interesse ben je welkom om te komen kijken, vragen, voelen en rijden.

De motor is niet te vergelijken met een standaard Gen-1 Mille, zelfs niet met een standaard R. Hij ligt in de prijsklasse van een RSV1000R maar daarvoor krijg je een motor met een geweldig uniek modern uiterlijk en het karakter, rijeigenschappen en onverwoestbaarheid van de laatste generatie oer-mille.

Minpunt:
De Öhlins stuurdemper zit er nu niet op. Krijg je er uiteraard wel bij, maar die heeft een servicebeurtje nodig.

Eventueel extra:
Ik heb nog een berg reserveonderdelen en originele onderdelen, in overleg met de koper kunnen we bepalen wat je erbij krijgt en wat ik erbij kan verkopen. Pas na verkoop van de motor wordt alles los verkocht.

Koper krijgt sowieso bij:
- Nieuwe handvatten erbij (deze had ik er nog niet op gezet en kan ik ook nog voor je doen).
-Duo voetsteunen links en rechts
-Aantal originele onderdelen.

In overleg over te nemen/ te koop:
-Akrapovic titanium uitlaat (2-1). Met linkpijp en carbon ophangbeugel erbij.
-2-2 uitlaatcollector van Akrapovic (origineel voor de Gen-1, dus met flenzen met 3 gaten, zeer zeldzaam!). Voor de liefhebber die dubbele uitlaten wil installeren. (alleen de collector en flenzen, geen uitlaten en linkpijpjes erbij)
-Akrapovic SBK 2-2 Eprom (Eprom voor als je twee uitlaten monteert). Deze is mét het extra voetje voor de juiste Eprom installatie.
-Open luchtinlaat-mof van de 99 mille voor meer luchtinstroom en mooier inlaatgeluid. (vrijwel niet meer te vinden!)
-Verschillende nieuwe OEM boutjes, o.a. remschijfbouten (om de minder net uitziende boutjes op de motor de vervangen)

De motor is te bekijken in Beek (Limburg) en stuur maar een berichtje voor vragen of extra info.

Groeten,

Locatie: Limburg - Beek

Toegevoegd op 2 dagen geleden en vervalt op 25 May
Advertentie id: 1239895
    [ ]     129 bezoeken