Audi A4 S4 Avant 3.0 TFSI V6 Supercharger Quattro 2014 Rood

29.500 EUR

Na twee jaar in deze Audi te hebben gestuurd, is het tijd geworden voor een nieuwe zoektocht. Ik heb destijds na lang zoeken voor de perfecte auto dit exemplaar gevonden, die door de eerste zakelijke rijder smaakvol is samengesteld. Ik ben de tweede eigenaar van de origineel Nederlandse auto, uiteraard met NAP. De Audi is volledig dealer onderhouden, daarover later meer. De auto verkeert in hele goede staat, zowel exterieur als interieur. Geen krassen, geen parkeerdeuken, nooit schade gehad. Van binnen is de auto zeer netjes, geen versleten knopjes, geen bekraste middenconsole, mooie originele vloermatten. De achterbank is praktisch nieuw. Ik heb de auto vorig jaar laten taxeren, hierbij is een waarde van €37.500,- uitgekomen. Taxatierapport aanwezig, kan ingezien worden. Komt met twee reservesleutels.

De auto is af-fabriek goed uitgerust qua opties, denk aan Bang & Olufsen geluidsinstallatie, xenonverlichting, elektrische, verwarmde en inklapbare spiegels, cruise control, navigatiesysteem met bluetooth/AUX, elektrische schaalstoelen met memoryfunctie en lendensteun, parkeersensoren rondom met achteruitrijcamera. Daarnaast is de auto affabriek uitgevoerd met Black Optics pakket, dus pianozwarte raamlijsten, pianozwarte grill, matzwarte daklijsten, etc. Een prachtig contrast met de Misanorode unilak.

Naast de af-fabriek opties heb ik nog een aantal modificaties aan de auto gedaan, die overigens eenvoudig terug te bouwen zijn naar origineel. Om de auto wat beter te laten sturen is er gekozen voor een verlagingsset van H&R. Deze kan desgewenst nog hoger of lager afgesteld worden. De originele rode spiegelkappen zijn vervangen voor echt carbon exemplaren. De zwarte grill is vervangen voor een eveneens zwarte RS4 grill. De achterruitenwisser is gedemonteerd en hier is een glazen dopje voor in de plaats gekomen. De rechtse zonneklep is vervangen voor een rechtsgestuurd exemplaar zonder waarschuwingsstickers. Onder de voorbumper is een subtiel pianozwart spoilerlipje gemonteerd. Als voorbereiding voor de uitlaat is een echt carbon diffuser ingevlogen vanuit de USA. In de kofferbak ligt een originele Audi kofferbakmat.

Tijdens mijn zoektocht had ik een aantal specifieke eisen en eentje daarvan was dat het een 3.0 TFSI moest zijn. Je komt dan al gauw op de S4 uit in dit model, maar Audi heeft ook een versie net eronder gemaakt, namelijk de A4 3.0 TFSI. Dit is in de basis exact dezelfde auto: dezelfde bumpers, dezelfde ophanging, dezelfde remmerij. De uiterlijke verschillen zijn dat de uitlaat twee in plaats van vier pijpen heeft, de spiegelkappen koetskleur in plaats van zilvergrijs zijn en de S4 heeft hier en daar een S4 logo. Daarnaast heeft de S4 333pk en de A4 272pk, verschil moet er zijn. Dit is overigens alleen softwarematig teruggetuned, de motor en bak zelf zijn identiek. Omdat ik de auto toch wilde tunen, kwam dit alleen maar goed uit want een A4 is goedkoper te verzekeren dan een S4. Na het plaatsen van de CTS Turbo cold air intake (januari 2019) en Milltek uitlaat (januari 2019) was het tijd voor een krachtkuur bij JD Engineering (maart 2019). JD heeft een grotere krukaspoelie van APR voor de supercharger gemonteerd en de auto is daarna op maat gechipt naar stage 3. De auto is hierbij naar 498pk en 613nm gestegen in vermogen/koppel. Factuur en vermogensuitdraai uiteraard aanwezig. Het open luchtfilter in combinatie met de supercharger zorgt voor de karakteristieke ‘supercharger whine’ en de uitlaat op zijn beurt voor een gezonde roffel. Er kan rustig en beschaafd met de auto gereden worden, zonder iets van de tuning te merken of te horen. Maar als het nodig is, brult en gilt de auto als geen ander. Best of both worlds.

Vanwege deze krachtkuur heeft de remmerij een upgrade gehad, alle schijven zijn vervangen voor Zimmerman Sport Coat Z en voor de blokken is voor EBC Redstuff gekozen (juni 2020). Buiten de upgrade van de remmen vond ik het noodzakelijk dat het onderhoud vaker uitgevoerd werd dan het boekje voorschrijft. In plaats van de interval van 30.000km, hou ik een interval van 15.000km aan voor de beurten. De auto heeft dus meer dan op tijd zijn beurtjes gehad, waarbij de laatste grote beurt bij 108.116km in november 2020 is uitgevoerd. Ik heb bij de laatste beurt de volledige onderhoudshistorie laten afdrukken, dus die is in te zien. Er is absoluut niet op de auto bespaard en de auto is ready to go. APK is geldig tot 25 juni 2022.

De auto komt op zijn originele 19” rotor velgen. De 20” velgen, zowel de hoogglans gepolijste als de grijze winterset, zijn tegen meerprijs beschikbaar. De auto is te bekijken in Alblasserdam, waar hij verwarmd binnen gestald wordt. De vraagprijs van de auto is €29.500,- en is naast de auto bespreekbaar. Graag geen mails met ‘wat is de laagste prijs?’ of ‘20000 export’, hier ben ik niet gevoelig voor. Inruil is helaas niet mogelijk. Ik ben telefonisch of via Whatsapp bereikbaar op.

Locatie: Zuid-Holland - Alblasserdam

Toegevoegd op 12 dagen geleden en vervalt op 5 July
Advertentie id: 1086204
    [ ]     346 bezoeken