DPF Roetfilter off Alfa 1.9 2.4 JTD JTDM minder verbruik

225 EUR

Alfa Romeo 147 156 159 166 Mito Brera JTD roetfilter / dpf off incl. softwaremodificatie, de/montage roetfilter en modificatie roetfilter. Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager verbruik wat kan oplopen tot 15%!
 

klaar terwijl u wacht.

Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw bus zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met hogere prestaties en minder verbruik.


Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Minder motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op druk
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.



Softwaremodificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software, wordt het softwareprogramma van uw auto door onze software engineer zodanig aangepast dat deze niet meer regenereert en geen foutmeldingen meer op het roetfilter geeft. Bij onze roetfilter off softwaremodificatie wordt dus niet het gehele storingsgeheugen uitgeschakeld.


Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.


Veel klanten vragen ons naar de APK roetmeting,
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:

Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de uitstootnorm.

Voor een diesel van bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK uitstootnorm als voor een diesel van 1979.

Bij auto's vanaf bouwjaar 1-1-2006 wordt alleen nog maar een diagnosescan gedaan komen er dan geen emissie relevante storingen naar voren dan is de auto goedgekeurd.


Wegenbelasting:
Er is voor een affabriek roetfilter geen subsidie of fiscale korting gegeven en ook geen wegenbelasting voordeel. Alleen voor belastingvrije diesels en bijtelling vriendelijke auto's en auto vanaf bouwjaar 1-1-2013 geldt pas is er een fiscaal voordeel. Voor deze auto's bieden wij geen dpf off aan.

De dpf off is ook leverbaar in combinatie met stage 1 of stage 2 performance Chip. meerprijs respectievelijk 175 of 225 euro.


Haalt u zelf het roetfilter leeg dan verminderen wij het aankoopbedrag met 75 euro.



Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv s-Heerenberg

tel. 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.




Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 22 dagen geleden en vervalt op 24 May
Advertentie id: 231283
    [ ]     133 bezoeken