Friendship 22

3.000 EUR

Wij verkopen onze geliefde zeilboot! Ons eerste bootje waar wij afgelopen jaren (sinds 2019 in ons bezit) met veel plezier mee hebben gevaren. Met een tweede kindje op komst krijgt de boot niet genoeg aandacht. Dus hopelijk kunnen we haar overdragen aan een enthousiast stel.

Informatie - Friendship 22 bouwnummer 651 (7.00 x 2.50 x 1.10) 

Motor
Volvo Penta MB2A 50S SAILDRIVE (motor blok identiek aan Honda 7.5 buitenboordmotor - Honda BF75) 7,5 HP 2 cilinder Tankcapaciteit: 30 liter Brandstof: Benzine euro 98 premium (geen 95 ivm toevoegingen)

Instrumentarium en Elektrische installatie
Zekering bevinden zich in schakelpaneel, hoofdzekering stuurboord kant onder bank binnen. Aardlekschakelaar bevindt zich in bakskist stuur, alsmede walstroomschakelaar. Walstroomkabel NASA Marine Target serie log, diepte en kompas (individueel geschakeld op paneel) Radio CD speler Pioneer inclusief ingebouwde speakers ((individueel geschakeld op paneel)) Garmin GPS 60 hand GPS Victron lader ingebouwd. Koelbox Coleman 12v 40 AH accu Verlichting Toplicht Hoofdschakelaar instrumentarium Hoofdschakelaar motor (niet gebruikt en niet getest) daarmee zou de accu bijgeladen worden. 
Zeilen + bijhorende zeilzakken
Grootzeil 1x  Fok 1x Genua 1x Bolle jan 1
Zie ook Lijnen-TuigageFS22.pdf

Toebehoren
Landvasten 6 stuks Anker Stootkussens 4x 2 lierhendels Documentatie zit in map behorende bij boot Gereedschap, en ruime hoeveelheid reserve onderdelen
Interieur
Kussens in salon en punt. Uitneembare vloerdelen en uitschuif keuken met 2 gaspit en aanrechtte (kraan niet aangesloten op tank) gaspit (Campinggaz) ook laatste tijd niet gebruikt. Deze installatie zou ik op termijn vervangen door petroleum fornuis (bijv. van merk Origo)
Geadviseerde nog uit te voeren onderhoud/werk

Motor
In 2021 is de motor uitgebouwd geweest, heeft daarbij nieuwe impeller gekregen. De koelkanalen zijn gereinigd alsmede een nieuwe thermostaat, nieuwe olie, bougies pakkingen. De compressie is gemeten op beide cilinders die was goed. Staartstuk is een nagenoeg nieuw exemplaar. Deze moet nog jaren mee kunnen gaan. Advies om impeller weer te vervangen, dus nieuwe impeller en reinigen/doorspoelen koelsysteem motor. Impeller zit in staartstuk daarvoor moet motor uitgebouwd worden. Verder zou ik het motortje in zijn geheel net als ik ieder doe jaar doe even helemaal laten nalopen. Het type motor is niet complex, maar wel specialistisch werk. Ik adviseer Eerland in Amersfoort. Zeer kundig bedrijf op dit vlak en weet je zeker dat je motor goed wordt aangepakt. Uitbouwen is zelf mogelijk door alle vloeistoffen af te tappen met bijbehorende oliepomp (carter) en olie uit staartstuk. Vervolgens alle kabels slangen demonteren. Handstarter verwijderen Onderste deel saildrive demonteren (haakse deel alleen met schroefas) en motor omhoogtrekken. Verder kan Eerland desgewenst een elektrische startinstallatie installeren. Handstarten vergt een hele krachtige ruk aan het startkoort. Starten is meestal al na 1 keer trekken.  Zeer veel reserve onderdelen horen bij de motor, blok, impellers, schakelstangen, reservestaartstuk. Mocht er iets stuk gaan of vervangen moeten.

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 11 dagen geleden en vervalt op 11 June
Advertentie id: 1904255
    [ ]     35 bezoeken