Honda GL1000 K1 1976

5.000 EUR

Met pijn in mijn hart, toch maar mijn oude trouwe GL1000 op marktplaats. Ik heb nog een project liggen (motor van 1977) waar ik mee aan de slag ga en er komt nog een motor bij voor woon-werk. Twee motoren is voor mij het ideale aantal, vandaar dat deze nu weg mag. 

Deze GL1000 is van 1976 en is tussen 2019 en 2021 helemaal uit elkaar geweest (ook het blok) en opnieuw gespoten (professioneel) in de orginele GL1000 kleur sulfur yellow. Er is ontzettend veel aan gedaan en technisch is de motor in zeer goede staat. Van deze restauratie zijn ruim 600 foto's die de koper er uiteraard bij krijgt. Revisie van het blok is gebeurd bij km-stand van 35.482 en staat nu op 40.005. Zal nog wel wat bijkomen, aangezien ik er nog op rijd.

Wat er allemaal aan gedaan is:
- frame, benzinetank en veel andere zwarte onderdelen zijn gepoedercoat;
- motorblok en krukas helemaal nagelopen door Peters motorenrevisie in Epse;
- cilinders zijn gemeten en gehoond;
- nieuwe zuigerveren;
- nieuwe krukaslagerschalen (kenner weet hoe moeilijk het is om hier nog nieuwe voor te vinden in de juiste kleuren);
- alle andere lagers in het motorblok zijn vervangen;
- cilinderkoppen gereviseerd door Blanken in Borne;
- nieuwe primaire ketting;
- kettinggeleider van een 1200 (die is geveerd itt degene van de GL1000);
- voorvork gereviseerd;
- carburateurs gereviseerd met Randacks setjes;
- opnieuw gespoten in de (vind ik) mooiste GL1000 kleur sulfur yellow;
- nieuwe decals, voordat blanke lak erop ging;
- nieuwe distributieriemen en nieuwe (moderne) spanrollen;
- tellers gereviseerd met nieuwe rubbers en achterplaten (ook benzinemeter);
- benzinepomp werd al in 2017 vervangen door een nieuwe;
- onderhoudsvrije AGM accu;
- nieuwe stator met hogere opbrengst (voor accesoires zoals navi);
- staalflex remleidingen;
- startmotor gereviseerd;
- remmen gereviseerd;
- nieuwe konische balhoofdlagers;
- gerestaureerde originele uitlaat;
- nieuwe regulator en rectifier in één;
- moderne hoofdzekering (steekzekering);
- nieuwe tankemblemen (origineel!);
- en nog veel meer...

Eventueel alle reserve-onderdelen erbij, zoals een goede Jama uitlaat, originele stator en gelijkrichter + regulator combinatie. 

Alstublieft geen "wat wil je er minimaal voor hebben" vragen. Ze staat niet echt in de weg en de vraagprijs staat niet in verhouding tot hoeveel ik kwijt ben geweest aan deze motor. Bieden staat vrij.

Heerlijke motor om mee te cruisen en toch nog best wendbaar door zijn lage kantelpunt. 

Stuur bij serieuze interesse maar even een bericht. Aangezien ik vanwege mijn werk overdag niet altijd telefonisch bereikbaar ben doe ik het eerste contact het liefst via mail/marktplaatsbericht. Uiteraard kan ik dan wel aangeven wanneer ik telefonisch bereikbaar ben, zodat er gebeld kan.

Locatie: Gelderland - Zutphen

Toegevoegd op 13 dagen geleden en vervalt op 2 June
Advertentie id: 1491195
    [ ]     67 bezoeken