Honda SC54 CB1300SA (abs) 2006 SCHUURVONDST PEKELFIETS

contact met mij op 18.17 EUR

Deze nagenoeg originele en schadevrije 2006 (model 2005) Honda (modelcode SC54) CB1300SA heb ik met ca. 65.000 km op de teller overgenomen van de eerste eigenaar uit België. Hij heeft er alle seizoenen mee doorgereden voor woon-/werkverkeer en dat is hem aan te zien. Over de hele motor zit vliegroest en vooral aan de rechterzijde is de rode lak ernstig verweerd cq. verkleurd. Op de tank heeft zelfs de blanke lak van het rode vlak geheel losgelaten. De motor liep niet meer goed en was deels gedemonteerd toen ik hem zomer 2019 kocht (foto's beschikbaar). Hoewel er nagenoeg nieuwe banden onder zaten had de eigenaar de hoop opgegeven en een jongere CB1300SAA gekocht. Deze SA is toen achterin zijn schuur beland waar ik hem weer uit heb gehaald. Wat is er allemaal aan gedaan sindsdien;

1) Omdat de motor een elektrische storing leek te hebben had de vorige eigenaar al de nodige kostbare elektronische onderdelen vervangen, dat was dus al afgehandeld. Omdat het slechte lopen in de kabelboom leek te zitten zijn alle stekkers losgehaald en schoongemaakt. Later bleek dat de distributie niet meer op tijd stond, toen dat redelijk eenvoudig was verholpen startte en liep de motor zoals het hoort. Ik heb er het afgelopen jaar de nodige ritten van enkele honderden km's mee gemaakt en hij loopt nu prima. Huidige km.stand iets meer dan 66.000 km, zie de foto's. In de winter rijd ik zelf niet dus voorlopig zal de km.stand niet oplopen.
2) Omdat de remklauwen veel roest vertoonden moesten ze geheel gereviseerd worden. Ik heb ze echter vervangen door betere originele in de correcte gouden kleur met prima remblokken. Abs is getest en werkt naar behoren.
3) De oorspronkelijke 4-in-1 uitlaatbochtenset was sterk verroest, die heb ik vervangen door een gebruikt origineel maar veel beter exemplaar. Die er op zat heb ik nog in bezit maar kan bij het oude ijzer.
4) De krukasdeksels links en rechts waren zeer sterk gecorrodeerd, deze heb ik vervangen door betere exemplaren.
5) Er is een originele middenbok gemonteerd, veel handiger in de stalling en voor kettingonderhoud etc.
6) De motor heeft een grote beurt gekregen waarbij alle vloeistoffen en de accu zijn vervangen.
7) De radiateur is gedemonteerd en weer netjes zwart gespoten, ook deze was zeer verweerd.
8) Er zit een Optimate laadkabeltje op om eenvoudig zonder de accu te demonteren een druppellader aan te kunnen sluiten.
9) Het slotje van de originele tankdop had kuren en heb ik vervangen door een andere identieke originele Honda tankdop, daardoor wel één afwijkende sleutel. Originele tankdop krijg je er bij, wellicht is het reparabel.

Er zit een originele einddemper op maar tegen meerprijs €.100,- tot €.200,- kan ik er een mooie aftermarket demper bij leveren naar keuze, ik heb ze in hoogglans of carbon. Een hogere zwarte kuipruit van Puig heb ik eventueel ook beschikbaar.
 
De motor is voor en achter voorzien van HyperPro vering, vandaar de paarse achterveren. Setje originele grijze achterveren krijg je er bij.

Vanzelfsprekend heb ik het Belgische kenteken er bij en het "Certificaat van Overeenstemming" (CVO), hem op Nederlands kenteken zetten is dus zeer eenvoudig en kost in 2022 ca. €.135,- en BPM zit er niet of nauwelijks meer op. Eventueel kan ik helpen met deze procedure (BPM aangifte en RDW "keuring") of ik lever hem tegen meer-/kostprijs af incl. Nederlands kenteken. Bewust heb ik dat nog niet gedaan omdat de motorfiets nu niets kost en zodra er een Nederlands kenteken op zit moet hij worden geschorst of je moet verzekering en MRB betalen. Mocht je hem bv. eerst netjes/netter willen maken heb je nu geen kosten en zet je hem pas op kenteken zodra je daarmee klaar bent. Maar geen probleem om hem nu al op Nederlands kenteken te zetten en er lekker mee te gaan rijden, bv. als pekelfiets of gewoon het hele jaar door als je niet te kieskeurig bent over het uiterlijk van je motorfiets.

Een jaar clublidmaatschap van de enige echte Honda CB1000/1300club Nederland is inbegrepen, zie www.superfour.nl voor meer informatie. In april gaan we weer 2x/maand op zondag lekker toeren in heel Nederland t/m. oktober.

De prijs is vast en dekt ongeveer de kosten af die ik er aan heb gehad. Voor minder gaat hij niet weg en blijft hij lekker in mijn eigen verzameling. Dan pak ik deze zodra het minder goed weer is en hoef ik mijn nettere motoren niet te poetsen na een natte rit.

De motor kan na vooruitbetaling worden afgeleverd binnen een straal van 100 km rondom Vlaardingen (regio 010) voor €.100,-.

Groeten van de voorzitter van de Honda CB1000/1300club Nederland en ik hoop jou en deze motor nog regelmatig terug te zien bij onze clubritten. Maar deelname aan de club en/of de toertochten is vanzelfsprekend niet verplicht.

Zoektermen: schuurvondst, pekelfiets, SC54, SC 54, XJR, ZRX, GSX, superfour, CB, CB1300, CB1300SA, CB 1300, CB 1300 SA CB1300S, CB 1300 S, naked bike, toerbuffelWebsitewww.superfour

Locatie: Zuid-Holland - Vlaardingen

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 22 October
Advertentie id: 1271733
    [ ]     119 bezoeken