K1200rs EZTO Dh met naafbesturing loopt op lpg

contact met mij op 18.17 EUR

Wegens overcompleet te koop, K1200rs zijspan.
De combinatie is in 2019 door EnigmaZijspanTechnischeOplossingen (EZTO) aangebouwd, op diverse punten verbeterd, voorzien van een naafbesturing en LPG installatie. Gezien de huidige brandstofprijzen een groot pluspunt.
De combinatie staat op nieuwe Hankook Ventus banden(205-40-17) die op TSW Venom velgen liggen. De combinatie heeft voor  modernere 4 zuiger Brembo klauwen van een K1300r met een zwevende remschijf. De remblokken zijn z.g.a.n.. De uitlaat is voorzien van een RVS REMUS demper die voor dit model is ontwikkeld en dus ook is voorzien van de benodigde goedkeuring om in de toekomst de motor te kunnen laten keuren met deze uitlaat gemonteerd (mocht er een APK voor motoren komen). De naafbesturing en het zijspanwiel zijn voorzien van autonaven, mocht het ooit nodig zijn om hier onderhoud aan te plegen is het geen probleem om onderdelen aan te komen. Bij de aanbouw is met het oog op onderhoud enkel gebruik gemaakt van onderdelen die bij elke automaterialen gekocht kunnen worden.
De voorveer van de naafbesturing is een verzwaarde telelever veer van Showa, de achter schokbreker is afkomstig van een K1200rs politie uitvoering en is instelbaar op veerspanning en demping, op het zijspan zit een schokbreker die enkel instelbaar is op veerspanning en niet op demping, deze voldoet prima een mijn eisen.
De koppeling is onlangs vernieuwd waarbij de hele drukgroep incl. keerring, boutjes enz. is vervangen, kortom zoals het hoort en niet een keerring er uit wippen, nieuwe erin en een nieuwe koppelingsplaat plaatsen.
Hieronder een korte opsomming van de opties om de advertentie niet nog langer te maken:
· Kenteken is L4e (melding voor motorfiets met zijspan op het kenteken)
· Banden z.g.a.n.
· Remmen z.g.a.n.(ABS vanaf fabriek, is gespoeld dus geen omkijken naar voor de komende tijd)
· Uitlaat, geheel uit RVS(voorzien van papieren en de bijbehorende DB-Killer is gemonteerd)
· Moderne LPG installatie, de motor schakelt zelf over op LPG als het koelwater op temperatuur is zonder de hinderlijke “hik”. LPG installatie voorzien van tankmeter(LED lampjes)
· Trekhaak met aansluiting voor verlichting aanhanger
· BMW alarm(af fabriek), voorzien van afstandsbediening en resetstift
· Superbike balhoofd met breed stuur
· Handvatverwarming (af fabriek)
· Zijspan is geheel gespoten in de BMW kleur zoals de motor en is voorzien van een sticker die ook op de kuip zit.
· Alle onderdelen die uit staal zijn gemaakt voor deze aanbouw zijn gepoedercoat.
· De linker koffer is een originele touring koffer van BMW(met de bolle deksel)
· De rechter koffer heeft een platte deksel, bij de oude modellen wordt dit een citydeksel genoemd, de deksel die ik heb komt van een politie uitvoering.
· Topkoffer Givi monokey (47Liter) met rolkussen.
· Bagster tankhoes in kleur
De motor is onlangs getaxeerd voor de verzekering, de tekst uit de taxatie staat hieronder:
De conditie van de motorfiets en zijspan: De motor is in zeer fraaie, originele staat. Aan het frame en plaatwerk zijn geen beschadigingen geconstateerd. De voorwielophanging is custom made. Het betreft hier een fuseebesturing. Het gehele zijspan verkeert in nieuwstaat. Kap, ruit, deksel en spatbord zijn onbeschadigd. De gele lak van motor en zijspan is nergens beschadigd. Het zijspan is geheel in de kleur van de motor gespoten. Het spuitwerk is van goede kwaliteit. Uiterlijk is op het motorblok niets aan te merken. Nergens zijn sporen van olielekkage aangetroffen. Aan bedieningskabels/stangen en overige aan de motor bevestigde componenten zijn geen afwijkingen geconstateerd. Bij het laten draaien van de motor zijn geen bijgeluiden waargenomen die erop zouden kunnen duiden dat er ergens overmatige slijtage heeft plaats gevonden. De gemonteerde banden zijn als nieuw, hebben voldoende profiel (> 6 mm) en zijn gemonteerd op onbeschadigde velgen. Aan de elektrische installatie zijn geen afwijkingen geconstateerd. De verlichting en richting aanwijzing werken naar behoren. Zowel het zadel van de motorfiets als de zitting van het zijspan zijn in prima staat en onbeschadigd.
Specifieke geschiedenis: Deze BMW motorfiets is bij Enigma omgebouwd tot zijspancombinatie. Bij de ombouw is gebruik gemaakt van bestaande delen (Ford, Smart, Mercedes, Nissan, enz.). Behalve de custom made fuseebesturing is de combinatie tevens voorzien van een trekhaak, geregelde LPG-installatie (tank in zijspan), extra zware remmen (4-pots Brembo), Remus uitlaat en ledverlichting. Als extra is de motorfiets voorzien van een leren tank cover, handvatverwarming, houder voor het navigatiesysteem, camera, zijkofferset en topkoffer. De extra’s van het zijspan betreffen de verstraler en het stopcontact aan de binnenzijde. Bij de ombouw is tevens groot onderhoud verricht: vernieuwde (extra zware) koppelingsset, evenals alle oliën, filters en koelvloeistof.
Conclusie: De onderzochte BMW/Enigma zijspancombinatie is in uitermate fraaie staat. Zowel uiterlijk als qua techniek laat deze combinatie een zeer positief beeld zien. Duidelijk is dat bij de ombouw nergens op is bezuinigd en dat kwaliteit voorop heeft gestaan. Hierdoor is wel de situatie ontstaan dat de totale kosten van aanschaf en ombouw de huidige vervangingswaarde overtreffen. Gelet op de belangstelling voor de BMW-zijspancombinatie en gegeven de geconstateerde conditie (conditie 2+) waarin deze BMW-combinatie zich bevindt.
Bij veel advertenties lees ik dat het jammer is dat de combinatie stil staat en dat de verkoper dan liever heeft dat iemand anders er van kan genieten. Eigenlijk geniet ik er liever zelf van maar kom er niet meer aan toe. Bij het bouwen van deze combinatie was het de bedoeling om er nog jaren van te gaan genieten hierdoor is alles waar aan getwijfeld is of het nog goed was vervangen. Als ik er niet meer mee rijdt is het een te waardevolle machine om stil te laten staan en ik ben van mening dat motorvoertuigen meer lijden van stilstaan dan van normaal gebruik. Vandaar de beslissing om de combinatie te verkopen,  de taxatiewaarde van €17.000,- is een richtprijs. Bieden kan en mag naast de motor.
Testrit is mogelijk bij serieuze interesse EN aanduidbare zijspanervaring anders rij ik zelf en mag er achterop of in de bak meegereden worden. Bij aankoop en geen zijspanervaring wordt de combinatie aan huis afgeleverd door heel.

Locatie: Noord-Brabant -

Toegevoegd op 4 dagen geleden en vervalt op 30 May
Advertentie id: 1271813
    [ ]     224 bezoeken