Kawasaki Z1000 1977 zwaar verbouwd

4.450 EUR

Zeer speciale, zwaar verbouwde Kawasaki Z1000 uit 1977 met historisch kenteken (blauwe plaat)

Frame: Kawasaki Z1000-A1 (gemodificeerd)
Tank: Kawasaki Z1000-A1 (gemodificeerd)
Zadel/kont: Unatec Zedbut b9
Zadelbekleding: Runderleer

Stuur: Clip-ons
Claxon: Duo tone 104 dB
Bediening op het stuur: Kawasaki ZZR1100
Spiegel: Aftermarket jaren 70 met verkleinend glas
Voorvork: Honda CBR900RR SC28, gepolijst
T-stuk: Honda CBR900RR SC28
Kroonplaat: Honda CBR900RR SC28 (gemodificeerd voor meer grondspeling)
Voorwiel: Honda VFR 17 inch PVM-velg
Voorspatbord: Honda CBR900RR SC28
Remklauwen voor: Nissin Honda CBR900RR SC28
Remleidingen: Goodridge zwart
Remschijven voor: Honda CBR900RR SC28
Rempomp voor: Nissin Honda CBR900RR SC28
Koppelingspomp: Nissin Honda 1000 VTR Firestorm F
Koppelingsleiding: Goodridge zwart
Achterbrug: Suzuki RF900 / GT 73 B
Achtervering: Koni
Achterwiel: Suzuki GSXR1100W
Achtertandwiel: Suzuli GSX1100EF
Tandwieldrager (hub): Suzuki GSX1100EF
Remschijf achter: Suzuli RF900 / GT 73 B
Hugger (achterspatbord): Kawasaki ZX9 (gemodificeerd)
Rempomp achter: Suzuki GSXR1000 K3/K4
Remklauw achter: Suzuki RF900 / GT 73 B
Rem- schakelset: Suzuki GSXR1000 K3/K4

Motorblok: Kawasaki Z1000-J1 / Z1000-LTD (998cc)
Kettingwiel: Kawasaki ZZR1100
Ketting: DC530 MZX
Koppeling slavecilinder: Z1000 j1 aftermarket
Ontsteking: Dyna S
Carb's: Mikuni CV 34mm Dyno jetted
Benzinekraan: Arlen Ness
Luchtfilters: K&N Oval racefilters (uitwasbaar)
Uitlaat: Marving 4-1
Uitlaatdemper: Kerker

Accu: Ultrabatt UB400 LITE (wordt gebruikt in de racerij)
Achterlicht: Suzuki VS1400
Cockpit: Koso (wordt nog gemonteerd)
Contactslot: Universeel (geplaatst onder de tank aan de rechter zijde)
Draadboom: Nieuw en Custom by Wang Motorcycles
Bobines: Dyna 3 Ohm
Knipperlichten: Universeel
Koplamp: Universeel (ring moet verchroomd worden)

De carburateurs zijn ge-dynojet door Paul Ritzen motors in Weert in 2006
De carburateurs zijn recentelijk (4-2015) ultrasoon gereinigd, opnieuw opgebouwd en gesynchroniseerd door Wang Motorcycles
Het motorblok is recentelijk (5-2015) geopend, inwendig gecontroleerd en gespoeld door Wang Motorcycles
De kleppen zijn recentelijk (5-2015) gesteld
Alle pakkingen van het motorblok incl. de halve maantjes zijn vervangen (5-2015)
De startmotor is recentelijk (5-2015) gereviseerd
Het frame is verstevigd waardoor de motor in combinatie met de Fireblade voorvork waanzinnig goed stuurt
Het frame is gericht door van der Wouden techniek (rapport aanwezig) en zelfs rechter dan fabriek-af
Het kettingwieldeksel in aan de binnenkant CNC bewerkt en hydraulische koppeling (slavecilinder) is gemonteerd
Alle elektronica is geplaatst onder de zadelunit
De zadelunit is scharnierend openklapbaar
De banden zijn niet nieuw maar gaan nog zeker 4000 km mee
De remblokken zijn nieuw
De koppelingsleiding en de remleidingen zijn ontlucht en van nieuwe remvloeistof voorzien

Bij de motor zit een krat met extra onderdelen van een Z1000j1 onderblok zoals versnellingsbak, krukas, koppelingskorf, oliepomp, kettingwieldeksel

De motor rijdt lekker, het blok draait mooi rond, het geluid is lekker vet maar niet te hard.

De verbouwing van de motor is te zien op:
http:www.motor-forum.nl/forum/list_messages/348709/0/Z1000-going-Caf%E9-1.html

Prijs € 4,450,00
Bieden vanaf € 3.750,=  maar alleen graag door serieus geinteresseerden.
Op onzinbiedingen wordt nietgereageerd.

Reden verkoop: Deze motor is af en ik wil weer een andere.




Locatie: Zuid-Holland - s-Gravenhage

Toegevoegd op 15 dagen geleden en vervalt op 3 June
Advertentie id: 610364
    [ ]     834 bezoeken