Lemstra 33 one-off, uniek gebouwd zeiljacht, inruil mogelijk

33.300 EUR

Zeer bijzonder gebouwd schip. Als u van echt zeilen houdt, zelfs onder barre omstandigheden, en kwaliteit en zeewaardigheid zoekt zit u goed. Dit “vertrekkersjacht” combineert zeewaardigheid met geweldige zeileigenschappen door het uitgekiende ontwerp en zeilplan.
Hieronder volgt een beschrijving waar u kunt lezen wat een geweldige details het schip bevat. Op de foto’s ziet u ook al het prachtige custom made rvs beslag. Een deel van de apparatuur is misschien wat gedateerd maar functioneel. Verfwerk in goede conditie.

Indien u oprecht geïnteresseerd bent, bent u van harte welkom aan boord.
Reacties en vragen per mail a.u.b.
Wij staan open voor een eerlijk bod. Willen graag dit najaar verkopen, begrijpen de kosten voor winterstalling die aankomende zijn.
Inruil ander schip of camper is bespreekbaar.
Op verzoek kan ik oa via whattsapp filmpjes sturen zodat u een idee krijgt van de zeileigenschappen.

Specificaties:
Romplengte: 10m (33”)
Waterlijn: 8,7 m
Grootste breedte: 3,3 m
Diepgang: 1,8 m
Waterverplaatsing: 8t
Loden Kiel: 2,7t
Zeil oppervlak (Gr Z + G1): 71 m2
Motor: Perkins 4.108 – 40 pk (uitgebreide volledige revisie winter 2018/2019!)
Bouwjaar: 1986
Water tank: 125 l
Fuel tank: 125 l
Masthoogte boven water: 15,5 m
ligplaats: Noordschans Noord-Brabant (aan het Hollands Diep)

Hieronder een uitgebreide en gedetailleerde (technische) beschrijving:

Het casco is volledig gebouwd in 4 mm scheepsbouwstaalplaat met spanten in hoekprofiel om de 400 mm, de spanten lopen door in de dekbalken in L profiel, waarbij telkens de verbindingen verstevigd werden met knieplaten. Het dek heeft veel bolling en een mooie zeeg, waardoor overkomend water snel en efficiënt wordt afgevoerd, onder
helling verkrijgt men hierdoor aan loef een vlak, veilig en gemakkelijk begaanbaar dek.
Ter hoogte van de mast en wantputtings werden extra zware T profielen benut met groten knieën om de krachten van de wanten naar de romp te leiden. De mastvoet wordt ondersteund door een dekplaat van 8mm, waarbij de mastdruk naar de kiel geleidt wordt via een rvs maststut, berekend voor een Max. doorbuiging van 1° bij een belasting van 10 t. De wrangen ter hoogte van de kiel bestaan uit 10 mm L profielen, welke één geheel vormen met de kielwrangen en gelast zijn op een kielzool van 30 mm, de voorzijde van de kiel wordt gevormd door een massief stafstaal van Æ 50
mm, verbonden met de kielbalk van 10 x 100 mm. De kieldoos met een eigen gewicht van 500kg werd gevuld met 2.200 kg lood, wat dus een kielgewicht van 2700kg
oplevert. Alle lieren zijn gemonteerd op gelaste RVS basisplaten 15mm met blinde gaten (géén lek, corrosie noch demontage problemen) Het rvs boeg en ankerbeslag is opgebouwd uit 15 en 8 mm plaat en loopt onderdeks door tot de kielbalk.
De rvs wantputtings hebben een afmeting van 50 x 15 mm. De rvs bolders zijn ingelast op de dekbalken, onderdeks verstevigt met extra knieën en bovendeks met verdubbelingplaten in rvs, zodat anker en sleepkrachten feilloos opgenomen worden.
De rvs scepterpotten zijn op dek gelast ter plaatse van de dekbalken voor optimale sterkte. Alle kwetsbare of schavielgevoelige plaatsen werden met rvs
afgewerkt om verfbeschadiging en corrosie te voorkomen.
Roer en roerkoning werden volledig in RVS en waterdicht uitgevoerd, het roer draait en hangt op dekhoogte in een kogeltaatslager is waterdicht en vetgevuld onderaan de skeg is een zeer stevig uitgevoerde rvs roerstevenhak met PTFE (Teflon) lager gemonteerd voor de Ø 30 mm roerpen. De motorfundatie is opgebouwd uit 8 mm staalplaat en staat
gedeeltelijk boven de kiel, voor een trillingsvrije montage. Skeg en kielbalk vormen een kokerconstructie welke volledig dicht is uitgevoerd en gevuld met olie, zodat corrosie is uitgesloten De schroefas draait op kogellagers in een oliebad, tevens voorzien
van een druklager. Schroefas, schroefaskoker, druklagerhuis en buitenlagerhuis zijn uitgevoerd in rvs en ter hoogte van de dichtingen opgespoten met Wolfram Carbide en geslepen, zodat zij praktisch onverslijtbaar is. Alle huiddoorvoeren zijn ingelaste dikwandige pijpen en plaatselijk voorzien van een huiddubbeling , ook de doorvoeren voor log en dieptemeter. De ramen in de romp zijn uitgevoerd in plexiglas met een veilige dikte van 30 mm en zijn gevat in RVS fittings met blinde gaten, dit betekent absoluut géén lek mogelijkheid, noch demontage problemen. De kuiplozing bestaat uit 2 stalen ingelaste pijpen van Æ 2”met huiddubbeling en kuipvloer dubbeling. De ramen in de kajuitopbouw hebben een veilige dikte van 15 mm. Alle lasnaden werden volledig en dubbelzijdig gelast en vervolgens gladgeslepen, zodat nergens lasnaden te zien zijn,
noch insluitingen, kraters of uitstulpingen welke het verfsysteem zouden kunnen verzwakken.
De schroefas, rvs 316 is gemonteerd op 2 dubbelrijïge zelfcentrerende kogellagers en draait in een oliebad. De schroefas werd ter hoogte van de binnen en buiten pakkingen bekleed met een ultra harde wolfram carbide bekleding en geslepen, waardoor deze delen onverslijtbaar worden en er een perfecte afdichting verkregen wordt. De buiten afdichting bestaat uit 4 olie keerringen in serie gemonteerd, de tussenruimtes gevuld met Rhodina EP2 een absoluut waterbestendig vet. De binnen afdichting is een speciale koordpakking voor olie en voorzien van een loodmantel, deze pakking samen met
de as bekleding zorgen voor een veilige en zorgeloze afdichting. Het oliebad staat door middel van een klein oliereservoir ( 0,2 l) gemonteerd op de hekstoel in een kleine overdruk tegenover het buitenwater, waardoor geen water naar binnen kan en de visuele controle steeds in zicht is. De volledige constructie van schroefaskoker, uithouder en as is vervaardigd uit rvs 316

Accommodatie
Zeer knus en gezellig interieur met voldoende stahoogte. En vooral: zeer degelijk hout. Geen waaibomen hout of toneelbouw.
Om het verblijf in de kajuit zo aangenaam mogelijk te maken is een goede isolatie en ventilatie onontbeerlijk, hier werd dan ook al het mogelijke gedaan om een optimaal resultaat te verkrijgen. Alle spanten werden bekleed met “Red Cedar” hout Cat2 * bestendigheid, geïsoleerd van het staal door middel van PTFE (Teflon) strips en vóór de montage gedrenkt. Aan dit hout werden dan pas alle schotten en onderdelen van de binnenbetimmering bevestigd. De scheepshuid werd tot 30 cm onder de waterlijn geïsoleerd met 50 mm Polyisocyanuraatschuim met een gesloten celstructuur (ʎ = 0,0017) en afgewerkt met aluminiumfolie als dampscherm. Extra zorg werd besteed aan het vermijden van koudebruggen, dus alle metalen delen werden zorgvuldig geïsoleerd.
De dek isolatie kreeg een nog betere kwaliteit, door aan de 50 mm Polyisocyanuraatschuim nog 30 mm polystyrene isolatie toe te voegen.
Ventilatie
Op dek zijn 4 permanente rvs luchthappers met doradekasten
gemonteerd, welke bij storm waterdicht kunnen gesloten worden. De rvs luchthappers op de doradekasten werden tegen de schoten en zeilen beveiligd met beugels. Boven het kook vuur is een aluminium “Goiot” luchthapper gemonteerd.
Indeling:
Binnenkomst rechts kaartentafel en links kombuis (ijskast+koken op petroleum). Waterdruk via voetpmop (geen boiler).
Achter 2 hondenkooien+lattenbodem. Centraal 2 langscheepse banken met veel bergruimte en groot genoeg als slaapplaats. Doorgang naar toilet in halletje naar vooronder. Vooronder 2 kooien en zeilberging. Onderkooien rvs-316 ankerkluis ter inspectie en met aparte wateraftap.

Mast en tuigage
De tuigage is uitgevoerd als 8/9 om een max. aan zeiloppervlak en trimmogelijkheid te bekomen. De mast met een lengte van 14,5 m, Proctor profiel 7651 (195 x130)
verjongde top en ingelast voorstagbeslag, voorzien van dubbele gestroomlijnde zalingen, giek, staand en lopend want zijn van “Proctor” en "Marlow". Rail en spinakerbeslag “Barbarossa” zijn voorzien met op- en neerhaler. Babystag uitgerust met “Barbarossa” wantspanner. Achterstag uitgerust met “Barbarossa” wantspanner met lierhandle en
isolatoren ten behoeve van antenne. Alle andere stagen uitgerust met ½” - "Gibb" wantspanners, bout Æ 13 mm, bij het voorstag Æ 16 mm. Alle stagen zijn voorzien van zwaar bemeten custum made RVS togles. De stagen zijn niet op de klassieke manier met T terminals aan de mast bevestigd, doch doorgebout en terplaatse met rvs platen verstevigd en aan de mast gepopt met monel popnagels met grote sterkte, uitvoering welke men normaal slechts terugvind op schepen boven de 50 a 60 voet.
De “Proctor” giek is voorzien van 3 reeflijnen en een onderlijkstrekker. Het lummelbeslag is vervaardigd van rvs en Titanium voor optimale sterkte en voorzien van karijbijnhaken voor de reefogen, zodat het grootzeil nooit tijdens het reef manoeuvre los komt. Voor extra stevigheid en veiligheid zijn de allu giek eindstukken inwendig versterkt met rvs platen, waardoor het vastcorroderen van de rvs bouten in het allu wordt vermeden en uitscheuren quasi onmogelijk wordt. De grootschoot is een 8 parts van 10 mm Cupsheet, op de giek bevestigd met 3 blokken op 3 verschillende rvs beugels Æ 8 mm. De rvs “ Proctor” neerhouder/ophouder met ingebouwde rvs gasveer ( drukkracht 160kg) is op de giek en mastvoet bevestigd met Titanium eindstukken en RVS pennen Æ 14 mm, de takel (kevlar) heeft een kracht verhouding van 1/24 en loopt naar een klem in de kuip. De rvs grootschoot blokken zijn voorzien van aluminium schijven en lopen op kunststof kogellagers. T.b.v. de bevestiging van het schootoog is
een” Harken” rail en gelagerde wagen op de giek gemonteerd, de wagen kan via een onderlijk strekker vanuit de kuip ook onder spanning worden versteld.
T.b.v. de goede regeling van de grootschoot is een stevige “ Barbarossa” overloop
over de volledige breedte van de kuip voorzien, welke is uitgerust met een uithaler ( 4
part) in eindloos touw Ø 8 mm (Marlow) en klemmen

Zeilen:
Doorgelat grootzeil (3x rif). Uitgebreide zeilgaderobe: genua, fok 3x, stormfok, spinnaker en gennaker. Alles wel wat verschillende jaren oud maar in prima conditie omdat deze onderdeks bewaard blijven.

Apparatuur:
GPS, Marifoon, Dieptemeter, windmeter, Log. Alle goed werkend maar misschien wat gedateerd. Maar basis is aanwezig.
Sestrel kompas.
Autopilot en windvaan (Sailomate).
3x accu (ongeveer 2/3 jr oud)
Vaste kleine buiskap aanwezig (zie foto’s).

Diverse:
Volop lijnen, stootwillen en diverse reserve onderdelen etc.
Het schip is vaarklaar.
Scheepspapieren aanwezig alsmede diverse tekeningen en documenten.
Extra ankers + lijnen en kettingvoorloop.

Optioneel:
Evt. reddingsvlot (keuring t/m juni 2019) ter overname.
Evt. bijboot/rubberboot hypalon (topkwaliteit) ter.

Locatie: Noord-Brabant - Made

Toegevoegd op 26 dagen geleden en vervalt op 5 June
Advertentie id: 978372
    [ ]     335 bezoeken