Als W 111 bouwde Mercedes de coupé en de cabriolet in het begin met dezelfde techniek van het limousine-model 220 SE als 220 SEb/C. In tegenstelling tot het voorgaande model was de coupé gebaseerd op het niet ingekorte kader-bodem-systeem van de bijbehorende limousine en daarmee een volwaardige vierzits. Coupé en limousine hadden stilistisch ook veel overeenkomsten, maar toch kon er van de ruwe onderdelen voor de vierdeurs limousine geen enkele onderdeel voor de coupé of cabrio worden gebruikt. Voor coupés en cabrio’s werden vier keer zoveel onderdelen met de hand gemaakt als voor de vierdeurs uitvoering. Deze C-modellen waren de laatste exemplaren van Mercedes die voor het grootste deel met de hand werden gebouwd, waardoor de prijs van de coupés en cabrio’s bijna dubbel zo hoog was als die van de limousines. De 220 SEb/C had als eerste personenwagen die door Mercedes in lijn werd geproduceerd schijfremmen aan de voorwielen.
Bekijk de veiling via onderstaande:
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 26 October
Advertentie id: 683501
[ ]
148 bezoeken