Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI long body GLX dakraam

6.500 EUR

Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI Long Body GLX Intense

bouwjaar 2005
142.930 km.
koningsblauw
prijs is zeker bespreekbaar,… beide kanten op!

Vijfdeurs Pinin met de belangrijkste opties.
Zowel voor veiligheid als comfort !

even kort wat pluspunten.
- lage kilometerstand. (mooi regelmatig gebruikt, dus zeker niet te vaak stilgestaan)
- het meest gunstige bouwjaar 2005.
- 4WD handschakeling met 2WD keuze (dus niet de vaste 4x4)
- de 2 liter motor
- het cosmetische intense pakket
- het Sony systeem

Dit zijn wat mij betreft de drie opties die deze Pinin tot zeer bijzonder maken.
- ABS !
- Elektrische ramen voor EN achter !
- Origineel elektrisch Dakraam !

De Intense uitvoering is natuurlijk top en dat heeft natuurlijk ook met het bouwjaar te maken.
Het is nu eenmaal zo dat in 2005 alle opties, voor de Pinin, voorhanden waren.
Het laatste echte bouwjaar werden de uitvoeringen dan ook steeds luxer.
Spiegels, spoiler, Bumpers in Kleur van auto. Veel Chroom enz.

Maar hoe lux of compleet ook, er blijven altijd extra wensen en opties.

Opties waar men vaak niet voor koos terwijl ze eigenlijk heel belangrijk waren en zijn.
Het waren vaak geen goedkope opties maar sommige toch echt wel van belang.
Dat maakt het vinden van een volwaardige Pinin natuurlijk niet makkelijk.

Zo is het eigenlijk heel raar dat het Anti Blokkeer Systeem (ABS) een pure optie was.
Zelfs bij de meest dure uitvoering zat het er niet standaard op.
Een prijzige optie (2300,- destijds) die in Nederland dus vaak niet genomen werd.
En het achteraf in/ombouwen was echt veel duurder.
Nu kan je alleen nog de belangrijke componenten vinden …. Maar als originele ABS inbouwen gaat niet meer.

Ik vind het ABS essentieel !
Zeker tegenwoordig.

Ga maar eens kijken,.. echt kijken….
Er zijn zelfs adverteerders die, geheel ter goeder trouw, aangeven dat hun auto ABS heeft.
Zo vanzelfsprekend vinden ze het… doch onder de kap zit dan echt geen pomp, geen leidingen en geen systeem.

Ook de optie tot vier (dus alle) elektrisch bediende portierramen, is er zo een die men vaak oversloeg.
Meer een optie van de laatste jaren, 2005 en 2006.
Het ombouwen van standaard naar deze optie ging/gaat wel maar daar komt toch heel veel bij kijken.
De achterdeur panelen zijn dus ook anders.

De meeste 5deurs Pinin’s in Nederland hebben achter dus gewoon een handslingertje.

Toch is het veel handiger en veiliger als je die ook zelf kan bedienen.
En ze hebben Anti-klembeveiliging. Veilig voor de vingers.

Ook achter elektrische ramen vind ik zelf dus belangrijk!


Dan zijn er nog een aantal extra’s die men vóór aankoop, kon aangeven te willen hebben.
Zoals de Kleur op aanvraag en speciaal-uitvoeringen met betrekking tot de karosserie.

Ik heb het hier over het elektrische dakraam.
Hier zijn er echt niet veel van geweest … en nu is het dus puur geluk om een Pinin met dakraam te vinden.
Terwijl het zo veel gemak biedt.

Dan zijn er natuurlijk zaken die heel fijn zijn tot zeer belangrijk en die er in de regel dus ook wel op zitten.
Als ze het dan in ieder geval maar wel naar behoren doen. Zoals de airco of het klokje enz.
Dat zit hier zeker goed, de uitvoering is zeer compleet.

Het enige waar ik zelf een beetje tegenaan zat was de gedateerde Radio.
Navigatie/scherm en DAB+ enz.
En er is dus onlangs door een vakkundig bedrijf een Sony systeem ingebouwd.
en DAB+ ontvangst.
Een duur systeem dat het geld meer dan waard is.
hier even de gegevens.

SONY XAV-AX8150
Android auto
Apple car play
Smartphone mirroring
Weblink
Navigatie
DAB+
Optie tot een achteruitrijcamera op de radio

de originele radio is er dus ook nog bij. Deze was zeker niet stuk…. Maar dit systeem is gewoon van deze tijd.

Los zijn er ook nog wat spullen bij.
Zoals
Enkele foldertjes,
het originele embleem in chroom, enz.
achter spatlappen links en rechts,
4 lichtmetalen velgen met Goodyear Wrangler AT banden

zeker van belang vind ik de handschakeling.
De auto komt veel beter tot zijn recht omdat deze zeker ook als off-road goede prestaties levert.
Met weer en wind heb je zelf altijd de controle over de aandrijving.

Maar ook de andere nadelen van een automaat heb je niet.
Als je de auto moet aanduwen of slepen in geval van nood ben je blij dat het geen automaat is.
Pech valt dan zoveel meer mee.

De 2 liter is de betere keuze zeker bij de 5deurs uitvoering.
Al kunnen deze motoren ver boven de 3 ton rijden,
is het toch fijn als de kilometerstand niet heel hoog is.

Maar ook zeker niet veel te laag.
Een auto van 18 jaar met maar 60k km. Heeft waarschijnlijk de weg veel te weinig gezien.
Alleen maar heel korte stukjes of wellicht zelfs een flinke periode niet eens gereden…. Dat doet een auto geen goed.
Stilstand is ook slijtage.
Deze Pinin is 16 jaar en regelmatig op de weg geweest. Tussen 1e eigenaar en mij heeft de auto niet lang stilgestaan.
dus die 140k km. Is gemiddeld heel gunstig.


Hier even een lijst…
gewoon uit het hoofdje dus als ik iets vergeet… dan zit het er vast wel op.

- 2005
- 142.930 km
- 2e eigenaar
- ABS !
- elektrische ramen voor EN achter!
- elektrisch bediend dakraam !
- Konings blauw
- elektrische spiegels in kleur
- bumpers in kleur
- spoiler in kleur
- origineel zonwerende ramen achter
- windvangers, linksvoor en rechts
- derde remlicht
- originele kofferbak-bak plus inhoud
- heel net interieur
- geen barsten in voor en achterruit
- airco
- boord comp. Klok
- DAB+ Sony grootscherm systeem
- navigatie
- 4WD en 2WD schakelbaar (ook tijdens het rijden tot 100km/u)
- hoge en lage giering
- handgeschakeld
- trekhaak
- steenslag vanger / motorkap bescherming
- extra set velgen met GoodYear AT banden
- centrale deurvergrendeling
- startonderbreking
- ver-schijners / bermverlichting
- altijd goed onderhouden bij 1e eigenaar
- zo ook goed onderhouden door mij

De linker bumper heeft z’n werk al eens gedaan, dit was echter bij de eerste eigenaar en zo kocht ik ‘m dus.
Volgens mij ook het enige puntje maar ik zag het niet als een nadeel.
Ik wilde deze hoekvlakken toch zwart maken zoals ook origineel bij de niet Intense uitvoering.
Het geeft de neus veel meer vorm zeker omdat de bumper de kleur van de karosserie heeft.

Ik heb het echter even zo gelaten omdat u zo kan zien dat er niets is weggewerkt. Geen nare verrassingen dus.


U kunt bellen tussen 10 uur en 21 uur
0645692810
dus niet er voor en niet daarna. Of op afspraak

Na gelang het contact is de verkoopprijs bespreekbaar.
Mede het bumper verhaal, dit gaat echter niet om duizenden euro’s.

Omdat deze prijs zeker reëel te noemen is kan het natuurlijk goed zijn dat er overheen geboden wordt.
Ik houd me echter het recht toe zelf te bepalen aan wie ik mijn Pinin verkoop.
Het is wel mijn bedoeling dat het leuk moet blijven voor beide partijen.
En met voorkeur aan iemand die de opties en de auto waardeert.

Ik zal mijn Pinin ook zeker wel missen want het was niet mijn bedoeling om deze te verkopen.
Al is het geen “moeten” , het is gewoon een keuze

U kunt bellen tussen 10 uur en 21 uur
0645692810
dus niet er voor en niet daarna. Of op

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 28 dagen geleden en vervalt op 19 May
Advertentie id: 1321127
    [ ]     66 bezoeken