Rib-consoleboot DIESEL.

29.995 EUR

NOVURANIA Customline 690.
Prachtige en zeer goed varende Rib-Consoleboot met een YANMAR 6LPA-STP2 turbo intercooler diesel met maar liefst 315 pk.
Daaraan gekoppeld zit een HAMILTONJET HJ241 jetpomp.
De HJ241 is de meest ideale jetpomp i.c.m. met de Yanmar, en behoort tot de top onder de jetpompen.
Dit type jetpompen worden normaal alleen ingezet bij organisaties als Marine, Rijkswaterstaat en offshore.
Of zoals in dit geval bij inzet als tender van een mega Yacht, welke de tender inzette om de gasten of eigenaars vanaf zee naar vasteland te brengen en/of weer op te halen.
In dit geval behoorde deze NOVURANIA als tender bij het schip genaamd TRIBU.
https:www.homify.nl/foto/1366461/m-y-tribu
De boot heeft maar liefs 12 goedgekeurde zitplaatsen aan boord, mits de het uitneembare zonnedek niet is geplaats.
Dit zonnedek is door ons ingebouwd omdat wij dat prettig vonden, maar dan blijven er nog 7 a 9 zitplaatsen over.
Verder hebben wij de boot voorzien van een Sunmaster Biminitop, voor een schaduwplek indien dat gewenst is.
De boot is ook voorzien van een walstroom installatie van het merk ProTechi welke de 2 aanwezige accu's onderhoud en zo nodig bijlaad.
Verder hebben we een afdekzeil op maat laten maken zodat de boot tijdens transport en opslag schoon blijft.
Ook is er een Garmin GPS map met diepte meter aanwezig en voor de mensen welke een licentie hebben of dit willen gaan halen is er een marifoon aan boord. Reuze handig bij bruggen en sluizen.
Om de boot uit het water te tillen als dat met een kraan moet, heeft deze 4 haken/ogen waarmee dit prima kan zonder dat de boot uit balans is en of uit de stroppen valt.
Uiteraard heeft de boot 2 bilgepompen aan boord, en is de kuip voorzien van verlichting. Navigatie verlichting is ook aanwezig mocht het wat later worden dan gedacht.
Aan de achterkant is de boot voorzien van een zwemplateau en heeft een ingebouwde RVS trap. Ook de kikkers zijn van RVS en verzonken in de boot als ze niet worden gebruikt.
Zwemmers zullen nooit hun voeten kunnen openhalen aan de schroef, want deze zit er niet op.
Er is een douche aanwezig bij het zwemplateau zodat u zich kan afspoelen indien gewenst.


De motor is voor een 4 jaar geleden geheel gereviseerd, achteraf bleek dat er een menselijke inschatting fout was gemaakt en was dit niet nodig geweest.
Daarna heeft de motor nog geen 100 uur gedraaid, en is dus eigenlijk als nieuw, ook de keerkoppeling is toen volledig nagekeken en afgesteld.

Al met al een heerlijke boot om mee te varen, zeer stabiel niet te vergelijken met welke sportboot dan ook.
Voor 2 jaar geleden hebben wij hem mee gehad naar het Gardameer en konden wij overal gewoon vol gas varen overdag ondanks het zeer woelige water. Maar bij qruisen met een snelheid van 55km/u kun je gewoon je drankje nuttigen, iets wat je met andere boten dan al lang niet meer kunt doen.
Gewoon in Nederland qruisen op de binnenwateren is ook zeer goed mogelijk, met een verbruik van 5 a 7 liter per uur bij de toegestane snelheden is dan heel goed haalbaar. Natuurlijk bij vol gas varen loopt dit op naar max 60 liter per uur, maar dat is iets wat een benzinemotor welke 315 pk levert ver overschrijd. (de boot neemt ongeveer 120 liter diesel mee)
Het stuur is verstelbaar zodat deze altijd in de goede stand gezet kan worden, ook als u staand vaart kun
kunt u het stuur naar boven verzetten.

De boot wordt getransporteerd op een zo goed als nieuwe KALF trailer van het type G2V2700, welke wij voorzien hebben van de betere rollers en een centreersysteem welke de boot bij het oplieren recht houdt. De meeste km heeft de trailer gemaakt tijden de rit naar Italië, verder is de boot eigenlijk weinig gebruikt.
En dat is dan ook de reden dat we afscheid gaan nemen van deze boot, wij komen er gewoon niet aan toe.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u de boot komen bezichtigen, neem dan contact met ons op.

Rib, console, sportboot, jet boat, Diesel

Locatie: Gelderland - Heerde

Toegevoegd op 3 dagen geleden en vervalt op 23 August
Advertentie id: 1138573
    [ ]     118 bezoeken