Roetfilter reinigen, door Universiteit ontwikkelt en getest

195 EUR

Uw roetfilter wordt in onze reinigingsfabriek in een Universitair ontwikkelde machine gereinigd met behulp van een gepatenteerde nieuwe techniek genaamd chemical debonding.

Deze nieuwe techniek welke in de afgelopen 4 jaar is ontwikkelt in samenwerking met de Universiteit Paderborn en gesubsidieerd door de Duitse overheid zorgt ervoor dat na reiniging het roetfilter weer vergelijkbaar is met een nieuw roetfilter. 



FilterMaster-DPF Nederland,
Is onderdeel van het internationale samenwerkingsverband wat voortvloeide uit de ontwikkeling, genaamd FilterMaster-DPF en is geselecteerd als reinigingslocatie voor de Benelux.
Filtermaster-DPF Nederland is onderdeel van Enviro-Industrial Cleaning Services BV.


Nieuwe APK regels 2017,
De overheid is momenteel bezig de APK regels voor diesel auto's met euro 5 en 6 aan te scherpen, hierbij komen nieuwe methodes van roetmeting.

Diesels met slecht werkende of kapotte roetfilters worden dan afgekeurd en mogen eerst na vervanging door een goed filter de weg weer op. Niet voldoende werkende immitatie / aftermarketroetfilters maar ook originele filters welke beschadigd zijn door een verkeerde reiniging zullen afgekeurd worden.
 
Met de FilterMaster-DPF methode hoeft u zich hier geen zorgen om te maken, de reinigings methode is wetenschappelijk onderzocht en bewezen 100% onschadelijk voor het filterelement, een uitvoerig rapport van de universiteit Paderborn vind u terug op onze website.



Reiniging,
Verwijderd gegarandeerd al het as en roet ook uit de kern van het honinggraat filterelementReiniging wetenschappelijk onderzocht, getest en bewezen door de Universiteit Paderborn.Kostenbesparend de reiniging kost een fractie van een nieuw origineel roetfilter.Tijdelijke aanbieding ter introductie in Nederland van 245,- voor 195,- euro all inn tot 30-8-2016.Filterelement raakt niet beschadigd en kan eindeloos gereinigd worden.Milieuvriendelijke reiniging van begin tot eind.Reiniging zonder aan de behuizing te slijpen of te lassen.U behoud uw eigen originele roetfilter.Alleen originele roetfilters bevatten edelmetalen zoals platina, rodium en palladium welke nodig zijn voor een goede werking.Reinigingsrapport, voor en na reiniging.Reinigingsmethode is uniek in de wereld.Reiniging doormiddel van gepatenteerde chemical debonding techniek 100% onschadelijkGeschikt voor nieuwe aanstaande apk roetmeting techniekDoorstromingsmeting voor en na reiniging d.m.v. geijkte  verschildruksensoren.Geschikt voor euro 6 roetfilters.







Verschil in reiniging,
Er zijn tal van manieren van reinigen, omdat het woord reinigen een heel ruim begrip is, is hier binnen ook een wereld van verschil in kwaliteit.
De Filtermaster-DPF methode onderscheidt zich van de bestaande methodes. Deze methode verwijderd namelijk zelfs in de kern van het roetfilter al het aanwezig as, en is wetenschappelijk getest en bewezen.  


De bestaande methodes, zoals bv.; 
Uitbranden in een oven (het filter wordt dan ca. 5 uur in een oven van 600 graden plus gelegd) heeft vooral nut voor het aanwezige roet, as kan namelijk niet 2 maal verbranden alleen het roet wat niet oplost tijdens regeneren zal nu oplossen.

Afspuiten met perslucht of zgn. airnozzle techniek is ook niet voldoende werkzaam. De druk van de perslucht is binnen enkele cm in het honinggraat filterelement al verdwenen doordat de lucht zich verdeelt door het gehele filter en zodoende niet geschikt om voldoende te reinigen. 


Ook het inspuiten van een chemische substantie via de druksensor in de uitlaat welke ervoor moet zorgen dat de regeneratietemperatuur flink wordt verhoogd,  verwijderd het aanwezige roet maar niet het as en hierbij bestaat grote kans dat de microkanalen dicht smelten door de ongecontroleerde verbranding.




TUV (technische überwachungs verein),
Deze term wordt vaak gebruikt, maar zegt niets over de kwaliteit van de reiniging. De TUV is een Duitse instantie (vereniging) die o.a. machines beoordeeld op veiligheid en werking. In uiterste gevallen is er door de TUV een doorstromingsmeting voor en na reiniging gedaan of de machine doet waar hij voor bedoeld is. Er zijn hierbij geen wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar de kwaliteit van reiniging.




Garantie,
Een roetfilter vangt roet op, zodra deze een bepaald punt van belading heeft bereikt, start het regeneratie traject. Er wordt dan diesel in het filter gespoten en het aanwezige roet wordt verbrand tot as. Op een gegeven moment zit het filter vol met as en is deze verzadigd, afhankelijk van uitstoot van de motor varieert dit tussen de 100.000 en 200.000km.

Mocht een door ons gereinigd roetfilter binnen een veel kortere afstand weer "vol" zijn dan is dit niet met as maar met roet. Mocht dit het geval zijn dan kan in de meeste gevallen uw garage met behulp van diagnoseapparatuur een noodregeneratie starten en het filter weer vrij maken, dit bespaard u dan in en uitbouw werk van het filter. Wel is het raadzaam de garage te laten controleren wat er mis is met de motor dat voor de hogere uitstoot zorgt.

Mocht het niet lukken met een noodregeneratie het filter weer vrij te krijgen dan reinigen wij binnen één jaar het filter opnieuw kosteloos. 



Aanleveren,
U kunt het filter laten demonteren door uw garage en deze naar ons toezenden. Het filter gaat in de regel de dag na aankomst weer retour.
Ook kunt u gebruik maken van een van onze montage partners (de de/montage kosten varieren per auto).

Wij kunnen het verzenden ook voor u regelen, het roetfilter wordt dan bij u of de garage afgehaald door UPS en per express verzonden heen en terug. De totale verzendkosten per express bedragen dan heen € 17,50 en terug €17,50 totaal € 35.



Contact,
FilterMaster-DPF Nederland (onderdeel van Enviro-ICS BV)
Industriestraat 16
7041 GD 's-Heerenberg

tel. 0314 - 82 03 73

www.filtermaster-dpf




Locatie: Gelderland - s-Heerenberg

Toegevoegd op 27 dagen geleden en vervalt op 4 May
Advertentie id: 738091
    [ ]     195 bezoeken