Roetfilter verwijderen opel CDTI motoren tot 2011

225 EUR

Opel Roetfilter / DPF off incl. software modificatie, montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.

Geen roetfilter problemen en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over de 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu voor slechts 225- incl. montage uitlaatdeel en BTW.


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter gedeelte verwijderd is wordt de doorstroming van de uitlaatgassen beter, door de lagere tegendruk kan de turbo efficiënter zijn werk doen en komt sneller en gemakkelijker op druk.


Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door teveel tegendruk
- Turboschade door een te hoge temperatuur ontwikkeling
- Nieuw origineel filter kost bij Opel over de 750,- euro incl. montage
- EGR klep schade door teveel druk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
- Minder Pk's / motor vermogen
- vertraagd reageren op het gaspedaal
- Hoger brandstofverbruik.


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.


Software modificatie:
Als gespecialiseerd bedrijf in motormanagement software passen wij het softwareprogramma van uw auto dusdanig aan dat deze niet meer regenereert (diesel in het filter spuit) en geen foutcodes meer op het roetfilter geeft.



Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden modificatie blijft het katalysator gedeelte voor co² werking zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd. (tenzij anders gewenst). Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.


APK roetmeting:
Wij hebben deze vraag bij een APK keurmeester neergelegd en dit was zijn antwoord:

Een 'niet werkend' of 'leeggemaakt' Roetfilter is voor de APK geen probleem want een moderne diesel motor blijft nog ver onder de emissienorm.

Voor een diesel uit bijvoorbeeld 2007 geldt dezelfde APK emissienorm als voor een diesel uit 1979.

De Opel Zafira, Insignia, Vectra en Astra CDTI zijn zowel met als zonder roetfilter nieuw geleverd zowel in Nederland als in de rest van Europa



Chiptuning:
De DPF/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +30pk of stage 2 +50pk chiptuning meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.

Haalt u het filter zelf leeg dan verlagen wij het aankoopbedrag met 50 euro.





Tunex Automotive BV
industrieterrein Het Goor
Brede steeg 12
7041gv s-Heerenberg

0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45.




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 7 dagen geleden en vervalt op 12 June
Advertentie id: 783307
    [ ]     104 bezoeken