Schitterende BMW F650GS Dakar (2005) vol Touratech 29.990 km

5.250 EUR

Toch wel met pijn in mijn hart bied ik mijn F650GS Dakar te koop aan. Het is het twin-spark model van de onverwoestbare ééncilinder Rotax, in de blauw/grijze kleurstelling. De mijne heeft nèt geen 30.00 kilometer gelopen.
Ik heb de motor eind 2017 gekocht, om er mee naar IJsland te gaan (mei 2018, zie laatste foto in Reykjavik) en er daarna hooguit 1500 kilometer per jaar mee gereden. Met uitzondering van de trip naar IJsland en een dag training bij BERRT is er niet offroad mee gereden.

De motor is voorzien van werkende ABS en handvatverming, en staat op bijna nieuwe Conti TKC80 banden, die ook op straat een geweldige grip geven. Ook heb ik twee sleutelgelijke Variokoffers mèt de originele BMW binnentassen erbij.

Ik heb de motor voorzien van bijna alle mogelijke accessoires van onder meer Touratech, waaronder;
- een laag voorspatbord (Touratech)
- vorkpootbeschermers (Touratech)
- hoge èn lage valbeugels (Touratech)
- aluminium carterbescherming (Touratech)
- brede alu reisvoetsteunen (Touratech)
- stuurverhogers met langere RVS remleiding (Touratech)
- rempedaalverbreder (Wunderlich)
- inklapbaar schakelpedaal (Yamaha)
- Acerbis handkappen
- Vstream hogere/bredere ruit
- Ledperf mistlampen
- alu kettingbeschermer
- Hyperpro vering voor en achter
- zijstandaardverhoger (Wunderlich)

De motor is in onderhoud geweest bij de specialisten van SIMAKO-BDM en (de afgelopen jaren) bij MSA in Ede, die uitstekend bekend staan. Niels en Rick van MSA hebben in die tijd de claxon gerepareerd, het BMW alarm zorgvuldig verwijderd, de stuurverhogers, RVS remleiding voor èn mistlampen gemonteerd en ook de laatste beurt uitgevoerd. Ook de Hyperpro achterveer is door MSA gemonteerd. Ketting en tandwielen zijn < 5.000 km oud.

Alle originele onderdelen zijn nog aanwezig (carterbescherming, handkappen, windscherm, voetsteunen, schakelpedaal) en op dit moment is een hoog zadel gemonteerd. Ik ben zelf 1.70 en dat gaat goed; voor de kleinere koper is er ook een lager zadel beschikbaar.

Is ie nou perfect? Nee, helaas niet. Van de voetsteunen bladdert de verf iets af, en aan de zijkanten missen twee sierstripjes. Verder is dit een exemplaar zonder afbladderende verf van het blok: mijn GS heeft nooit pekel gezien en is altijd binnen gestald geweest. De motor komt met boekjes, rekeningen en twee sleutels.

Mooi om nog te vermelden is dat het verbruik niet onder de 1:25 te krijgen is, en voor mensen die dromen over deelname aan de TET; dit is je motor! Ten opzichte van de ‘gewone’ ééncilinder GS krijg je langere veerwegen èn een 21-inch voorwiel.

De prijs is er dan ook naar - hou je m goed en netjes dan zal de waarde alleen maar stijgen. Vooral in deze kleur, staat en aankleding zijn er niet veel te krijgen. Hij mag weg omdat ik meerdere motoren heb en er nog maar weinig op rijd.

De eerste zestien foto’s zijn van de motor in huidige staat. De laatste zes zijn foto’s van een KNMV VRO-dag en een foto in Reykjavik, IJsland.

Voor de duidelijkheid: op mailtjes met ‘wat is je laagste prijs’ reageer ik niet. Deze motor mag naar een liefhebber die weet wat deze motor waard!

Locatie: Utrecht - Amersfoort

Toegevoegd op 6 dagen geleden en vervalt op 20 May
Advertentie id: 1570973
    [ ]     85 bezoeken