Sla je slag DIT is je KANS

contact met mij op 19.07 EUR

Dit is 100% de mooiste GSX-R 600 K4 die er nu te koop staat in het mooiste blauw/witte kleuren schema zoals de GSX-R familie oorspronkelijk bekend was. Origineel Nederlands geleverd.
Ik ben de 2e eigenaar van deze Gixxer, gekocht met ca. 12.000 km, er staan nu 33.684 km's op.

Ik heb deze motor sinds mijn 18e gereden & ben nu dus bijna de helft van mijn leven eigenaar geweest… In mijn ogen is dit nog steeds de mooiste motorfiets die er is, de scherpe esthetische lijnen blijven modern en vervelen nooit, het lijkt wel een straaljager. Ik raak er niet op uitgekeken en kan hem rustig enkel in de tuin zetten en er heerlijk naar staren.
Destijds had je al dat A1/A2 rijbewijs geneuzel niet, wel was de regel dat ik 2 jaar 25KW moest rijden. Gelukkig waren er voor dit type GSX-R speciale 25KW computers (CDI) te koop waarmee je zo hopla plug & play de fiets op 25KW zette zonder enig probleem of aanpassing en kon opstappen en wegrijden of er niks gebeurd was, stukken trager was hij uiteraard wel…. ;)
En door melding bij de RDW stond deze dan ook officieel 25KW op kenteken, tegenwoordig is dit alles nog mogelijk maar enkel via officiële Suzuki dealers (ik had destijds mijn “vol vermogen CDI” gewoon thuis liggen, zo werkt dat tegenwoordig niet meer).
Mocht je zelf in het A2 segment zitten, moet je zelf informeren bij je officiële Suzuki dealer hoe dit tegenwoordig in zijn werk gaat, er staat nog een 2e hands 25KW CDI voor 50EU op marktplaats ;) (laat ze je niet zo’n ding nieuw aansmeren!)
Deze motor was mijn alles, zo is die ook onderhouden en behandeld. Na iedere rit netjes schoon gemaakt. Heeft altijd binnen gestaan, geen 1 nacht buiten: toen de garage verbouwd werd stond de GSX-R in de woonkamer.
Hij is zo strak en netjes dat wanneer ik een ritje doe en ergens een stop maak ik bijna wel zeker de opmerking of vraag krijg van: “Zóóó, die ziet er mooi uit! Die is vast gloednieuw?!!”
De verbazing + ongeloof op hun gezicht als ik vertel dat ik al de helft van mijn leven eigenaar ben en dat ie uit 2004 komt is priceless.
Waarom ik schrijf “dit is je kans”? Nou: je hebt de kans er alles bij te krijgen: pak, laarzen, handschoenen, you name it. Dus als je bijv. beginnend motorrijder bent en op zoek bent naar een prachtige set, waar alles 100% bij elkaar past, en in UITZONDERLIJK nette staat is, is dit inderdaad je kans, ik was destijds maanden op zoek geweest naar een bijzonder en bij deze blauw/witte GSX-R passend pak. Een beetje strakke overall kost al gauw 1.500 EU en dan is die imo lang niet zo mooi als de mijne ;).
Daarna moet je nog je laarzen / handschoenen / onderkleding kopen en KASSA!!! Maar dat is niet alles, je krijgt de Datona voorwiel inrijklem en achterbok erbij, het ABUS remschijfslot en de ABUS X-Plus Granit ART3 kettingslot.
De Gixxer is voorzien van een MIVV Titanium GP demper, uiteraard zonder DP killer.
Het geluid is op zijn minst ontzagwekkend te noemen: alsof de dondergod zelf ontwaakt zodra je de fiets start, iedere keer weer opnieuw. Oordoppen zijn een must met rijden.
Dat een Suzuki een Yoshimura uitlaat “moet” hebben is klinkklare nonsens, tuurlijk is de Yoshimura afwerking hoger maar daar betaal je dan ook voor, qua geluid redden ze het absoluut niet tegenover deze MIVV.
Esthetisch overigens ook niet (voor dit model GSX-R dan).

De afgelopen jaren heb ik dermate weinig gereden dat ik zelf om de paar jaar een oliewissel heb uitgevoerd. De fiets heeft april 2022 bij NIWA motoren op 32.844km een ultra luxe onderhoudsbeurt twv 840 EURO gehad, zie printscreen foto’s.
Tevens is op dat moment de terugroepactie uitgevoerd met een nieuwe voorremcilinder + gaskabels en nieuwe remvloeistof, kortom: de fiets kan er weer jaren tegenaan zonder hoge kosten.
DC ketting + AFAM tandwielen zijn nog gloednieuw, er zit een hogere kwaliteit ketting op type: DC 525 MZX en een slag groter achtertandwiel (47 tanden) voor een merkbare hogere acceleratie in iedere versnelling, dit ontneemt iets van de topsnelheid maar dat is ook echt lekker belangrijk met een 600…. Of die nou 280 of 270 haalt poe-poe…
De banden zijn goed, is ca. 4000km mee gereden. Er liggen nu Pirelli Diablo Corsa Rosso’s onder.
Er is sinds de ontzettend kansloze invoer van Ethanol enkel 98 (E5) door mij in deze Gixxer getankt.

Modificaties:
- Voorzijde WP Pro Line vervangings verenset in schokdempers
- Voorzijde blauwe stalen remleidingen van Goodridge
- MIVV Titanium GP demper
- Bos demper-steun
- Lucas CRQ (hyper carbon road racing) voorremblokken
- Rizoma Frame-Sliders
- TechnaFlo Mercury chrome ruitje (mooier wordt het niet)
- Voor Greggs-Customs LED knippers
- Kleinere LED knippers achter (CE-keur)
- Tankpad met GSX-R logo
- prisma bussen (voor pitstand)
- Kentekenplaat houder mod.

Alle originele onderdelen worden meegeleverd o.a. standaard uitlaatdemper, standaard lantaarnpaal knippers V+A, passagiers zitje + voetsteunen, kentekenplaathouder etc.
Alle boekjes / rekeningen zijn aanwezig.

Vraagprijs: 5.550 Euro met (onthoud goed dat hier dus ook al bijna 900 euro aan onderhoud inzit van 4 maanden terug..) inclusief:
- Alpinestars 1-delige vollederen race overall: Troy Lee Design.
Maat: EU 52: ik ben een flinke M van maat, L=1,83m en gewicht 92kg schoon aan de haak.
- Alpinestars GP Plus hanschoenen (carbon knokkels), maat L
- SIDI laarzen maat 45
Alle kleding in een zeer nette staat, geen schade, enkel bij het pak schade aan de kneesliders en dit is echt niet met een slijptol gedaan, scouts honour.
Pak is altijd gedragen met een thermo ondergoed set.

Motorkleding niet nodig? Prima: 4.450 Euro voor de GSX-R compleet met de bovenstaand vermeldde items. (inrijklem / sloten etc.)

Deze fiets is simpelweg starten en rijden, al die overbodige electronische verschillende rijmodus opties heb je op deze fiets niet nodig en gelukkig ook niet beschikbaar.
Enige minpunt is een stukje afgebroken van de voorspatbord aan de rechterkant (iets wat je enkel ziet als je het weet) doordat ik de motor een keer wou verplaatsen en het remschijfslot had vergeten….
Verder is de staat van de lak en alles werkelijk SUBLIEM, neem dus zeker een vergrootglas mee als je op zoek wilt gaan naar krassen.

Proefrit is enkel mogelijk wanneer ik een geldig ID bewijs + rijbewijs + het geld in handen heb en ik merk dat er daadwerkelijk de intentie is om te kopen.
Enige vorm van schade maken betekend dat je verplicht bent de motor te kopen.
Afdingers, zeurpieten en azijnzeikers mogen lekker thuis op de bank blijven zitten, deze fiets wordt aan een liefhebber verkocht. Simpele reacties wordt niet op gereageerd.
Ik heb nooit de intentie gehad de fiets te verkopen en had er rustig over 30 jaar nog mee gereden, helaas loopt het in het leven soms anders als je gepland hebt.

Mocht het geluid iets te heftig voor je zijn is er eventueel voor de meerprijs van 150 Euro een Laser Hotcam Titanium demper nog over te nemen incl. montage.

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 23 dagen geleden en vervalt op 5 June
Advertentie id: 1334915
    [ ]     107 bezoeken