UNIEKE AUTO Chevrolet Aveo 1.4 2011 LPG3 slechts 93400 km

5.250, EUR

er zijn nieuwe foto's geplaatst, gauw nog meer nieuwe foto's

Met 4 goede banden, netjes en goed onderhouden, rijdt en schakelt perfect.

Bekijk de opmerkelijke voordelen, die deze auto combineert.
Beginnend met de verbazend goede testresultaten over deze Chevrolet Aveo:

TEST Autovisie november 2023: "Veiligste auto van 2011 is deze compacte occasion". "In 2011 haalde  deze Aveo bij de Euro NCAP-test de hoogste score van alle auto's - goed voor 5 sterren".

ANWB betrouwbaarheids-test: "het zijn 2 kleine euveltjes, waarbij 2 massakabels door oxidatie slecht contact kunnen maken en het elektische circuit onderbroken kan worden." Voorkom dit door deze contacten om de paar jaar even schoon te maken.
Vervolg ANWB: "wij beschouwen deze auto als zeer bertrouwbaar". en verder:  "Juist als occasion is gebleken, dat je met deze Aveo een kwalitatief zeer goede auto koopt".
Deze test staat op internet: "ANWB occasion-test Chevrolet Aveo hatchback 2011-2014". Deze test heeft de kop: "ONBEKEND, ONBEMIND, ONTERECHT". (februari 2014)
Ter vergelijking: de Aveo heeft dus 2 aanvallige punten, maar zelfs de beste gerenomeerde merken noteren vrijwel allemaal 20 of meer aanvallige punten, dus wel even 10 keer zoveel. 
De ANWB vergaard deze punten door de registraties en rapporten van de Wegenwacht.

Meer voordelen van deze Aveo:
90% van de Aveo's vind je met de 1.2 motor (86 pk) en maar 10% met de 1.4 motor (101 pk). In de testen wordt de 1.2 motor echter als minder goed ervaren, omdat hij in de lagere toerentallen te weinig trekkracht heeft, waardoor je vaker terug moet schakelen om de motor steeds op wat hogere toeren te laten draaien.
Hierdoor is de slijtage bij de 1.2 motor hoger en zal de 1.4 motor dus langer rmeegaan.
De Aveo is in principe niet zo geschikt voor LPG omdat de gastank in de ruimte van het reservewiel geplaatst moet worden.
Daarom vind je maar heel weinig Aveo's met LPG.
Zeg maar 1 op de 200 Aveo's heeft LPG.
Omdat de investering van een LPG installatie alleen rendeert als de eigenaar van een nieuwe auto  veel kilometers moet rijden, hebben LPG-occasions het nadeel, dat ze vrijwel altijd een hoge kilometerstand hebben.

Wat maakt deze Aveo nu zo uniek?
Uit bovenstaand relaas wordt duidelijk dat de Aveo een zeer betrouwbare en veilige auto is, waarbij de 1,4 weer de beste en langst meegaande keuze is.
De 1.4 is echter moeilijker te vinden en als LPG auto moet je echt maanden zoeken voordat je er misschien een vindt.
En heb je er eindelijk eentje gevonden heeft hij vrijwel altijd veel kilometers gelopen.
Hier heb je nu een Aveo mét 1.4 motor, mét LPG, én ook nog eens mét een lage kilometerstand. (93400 km)
Voor een bewuste rijder is dit gewoon een hebbeding.
Bij 10.000 km per jaar ben je met deze LPG auto 680 euro per jaar goedkoper uit dan met benzine.
Bij 15000 km per jaar is het voordeel al 1090 euro.
Hoe meer je rijdt hoe groter het voordeel.
Je betaalt 16 euro meer belasting voor deze LPG auto, maar dat bedrag is al verwerkt in de voordelen van hierboven.
Bovendien: met LPG stoot je 20% minder CO2 uit. 

5 jaar geleden ben ik door de gunstige testen op zoek gegaan naar deze auto en na meerdere maanden vond ik hem en zelfs met maar 59000 km op de teller!!!
Deze auto is dus in mijn tijd 4 keer voor de APK geweest en hierbij heb ik niet één keer ook maar de kleinste reparatie gehad betreffende iets dat kapot ging.
Qua onderhoud is elke 7500 km olie ververst met oliefilter en luchtfilter. Verder af en toe nieuwe ruitenwissers, een keer nieuwe remblokjes, en een setje nieuwe banden. Verder ging er niets kapot dus geen verdere kosten.
Bij de meeste auto's moet om de 60.000 km de distributieriem vervangen worden, een arbeidsintensieve reparatie die 600 tot 700 euro kost. Niet bij deze Aveo omdat hij namelijk een distributie ketting heeft, die niet vervangen hoeft te worden.
Dit is de voordeligste auto die ik in 50 jaar gereden heb.
Ik moet hem nu vekopen met bloedend hart, omdat ik, wegens een lichte handicap een aangepaste auto met hand-gas moet gaan rijden.
En dit kan jouw unieke kans zijn.
De auto heeft LM velgen, boordcomputer, radio + Cd + MP3, goed werkende Airco, Cruise control, ABS, elektrische ramen voor en achter en diverse andere extra's. 
Verkeerd in goede en nette staat van onderhoud, met slechts een enkel krasje en een piepklein deukje  dat nauwelijks te zien is.

Als je hierin geïnteresserd bent - alle kosten per jaar.
Berekening: 
Ik tenk in Amersfoort LPG voor 0,72 euro p/ltr. Op korte ritjes in de stad rijdt deze auto 1 op 8 (= 9 cent p/km) Op de grote weg 1 op 11 (= 6,5 cent p/km) Gemiddeld verbruik (1 op 9,5) bij 10.000 km is (10.000 : 9,5 )= 1050 ltr. x 0,72 = 756,- euro.
De auto start altijd op benzine om bevriezing van de carburateur te voorkomen en schakelt na een paar honderd meter over op LPG.
Deze startbenzine kost 14,- per maand = 12x 14,- = 168,- p/jr.
Extra belasting wegens LPG = 12 x 16,- = 192,- p/jr.
Dit is bij elkaar 756,- + 168,- + 102,- = 1116,-  per jaar.
Benzine gebruik in liters is gemiddeld ruim 10% minder dan LPG, dat is dus 920 ltr, benzine x 1,95,- = 1794,- per jaar, minus 1116,- = 678,- voordeel per jaar.
Bij 15000 km is het voordeel 1090,- per jaar.

De totale onderhoudskosten in 4 jaar waren: 4 keer APK, 1 setje nieuwe banden, 1 keer nieuwe remblokjes, een setje van 4 nieuwe bougies, 6 keer olie verversen + lucht- en olie filters en 1 nieuwe accu en ruitenwissers.

De hier opgesomde onderhoudskosten waren tesamen 1000 euro over 4 jaar.
Onderhoudskosten voor deze auto waren dus 250 euro per jaar - een enorm laag bedrag.
Brandstof = 1116,- per jaar.
Belasting incl. LPG = 720,- per jaar.
Bij elkaar 1116,- + 720,- + 250,- = 2086,- dat is 175 euro p/mnd.
(Buiten de verzekering)
Kijk maar naar de "kostenschatting" van marktplaats over deze auto hierboven, dan zie je het bedrag van meer dan 3600 euro per.

Locatie: Utrecht - Amersfoort

Toegevoegd op 13 dagen geleden en vervalt op 22 May
Advertentie id: 1853908
    [ ]     39 bezoeken