Velgen Audi A8 265 40 20 Dunlop Sp Winter 3D AO

1.599 EUR

*** SUPERDEAL***  Nu in de aanbieding Audi A8 4H 20 inch originele wintersets! Aanbieding! Inclusief Faktuur en 1 jaar Garantie!

VELGEN + WINTERBANDEN ORIGINEEL 20 INCH AUDI A8 4H.
Demo/ jong gebruikt = Audi A8 afgemonteerd en dus origineel Audi en verkeert eigenlijk in nieuwstaat!
Deze set is absoluut onbeschadigd + naafkappen!

DIT IS EEN ORIGINELE AUDI A8 4H WINTERSET, DUS GEEN IMMITATIE ROMMEL!!


GEGEVENS VELGEN:
9J 20 5x112x66.45 ET37
Origineel Audi nummer: 4H0 601 025 AG

GEGEVENS BANDEN:
(265 40 20) Dunlop 265/40VR20 104V SP Wintersport 3D AO (dot 3613)
Deze banden hebben nog +7.0mm profiel is echt z.g.a.n.


Vaste prijs slechts:  € 1599,- Inclusief btw + factuur.

Verzending door heel Nederland mogelijk voor 55,00 euro.

(Optioneel TPMS Bandenspanningssensoren.)

TPMS Bandenspanningssensoren.

Tegen een meerprijs vanaf € 260,- inclusief btw , is het bij ons mogelijk om de set te leveren inclusief 4 aftermarket TMPS bandenspanningssensoren.

Deze sensoren zijn verplicht voor auto's geproduceerd vanaf November 2014. (Zie uitgebreide uitleg hieronder vermeld!)

Belangrijke informatie over TPMS!

Bandenspanningssensoren - Verplicht per 1 november op nieuwe auto's
Vanaf 1 november 2014 is er een nieuwe Europese regelgeving van kracht die bandenspanningscontrolesystemen (ofwel TPMS) verplicht stelt voor alle nieuw geregistreerde auto's. Wij informeren u graag over TPMS en alles wat daarbij komt kijken.

Wat is TPMS?

TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systems) = bandenspanningscontrole systemen. Het zijn slimme elektronische systemen die de bandenspanning (continu) in de gaten houden en een signaal aan de bestuurder afgeven zodra er iets mis is. Autofabrikanten kunnen gebruik maken van 2 verschillende systemen: Het directe systeem (dat werkt via een druksensor in het wiel) en het indirecte systeem (dat werkt via de ABS sensor van het voertuig).

TPMS vervult drie functies:

1- Het verhoogt de rijveiligheid, door het tijdig opmerken van een te lage bandenspanning
2- Het voorkomt een hoger brandstofverbruik, veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning
3- Het voorkomt onnodige bandenslijtage, veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning

Aan welke wettelijke eisen moet TPMS voldoen?

Vanaf 1 november 2014 dient elke nieuw verkochte auto door de fabrikant te zijn voorzien van een TPMS systeem. Toegestaan zijn zowel directe als indirecte systemen, zolang deze voldoen aan de eisen en voorwaarden van de Europese richtlijn ECE-R64. Deze richtlijn beschrijft de functionaliteit van het TPMS systeem, het maakt daarbij niet uit of er gebruik wordt gemaakt van een originele sensor of een aftermarket sensor. TPMS maakt onderdeel uit van de typegoedkeuring van de auto en is daarmee een verplicht onderdeel van de auto. Als bestuurder dient u daar rekening mee te houden bij de aanschaf van andere velgen.

Waar moet u op letten als u nieuwe velgen koopt?

Als uw auto is voorzien van een TPMS systeem dan dient als eerste te worden vastgesteld of het om een direct systeem gaat (met sensoren) of om een indirect systeem (zonder sensoren). Bij een indirect systeem hoeft u bij de aanschaf van nieuwe velgen niet speciaal rekening te houden met TPMS. Bij een direct TPMS systeem is het wel noodzaak om over TPMS na te denken bij de aanschaf van velgen. Er zullen immers sensoren in de velgen geplaatst moeten worden en dit is niet altijd bij alle velgen mogelijk. Natuurlijk kunnen wij voor u naagaan of de door u gewenste velg geschikt is voor TPMS sensoren.

Wat zijn de verschillen tussen een direct en indirect systeem?

Een direct systeem meet de bandendruk via een in het wiel gemonteerde sensor. Deze informatie wordt draadloos verzonden naar een regel-unit in de auto. Afhankelijk van het type display dat de autofabrikant gebruikt krijgt u als berijder de exacte bandenspanning van de 4 banden te zien, of enkel een waarschuwing zodra er iets mis is met 1 van de banden. De directe systemen zijn erg precies omdat ze de bandenspanning nauwkeurig per wiel meten, en werken ook op het moment dat de auto stil staat (wat bij een indirect systeem niet het geval is).

Hoe werkt een indirect TPMS systeem?

Bij een indirect systeem meten de ABS en de ASR sensoren de rotatiesnelheid van de afzonderlijke wielen. Indien er sprake is van bandenspanningsverlies dan gaat het betreffende wiel sneller draaien en geeft het systeem een signaal. Daarnaast worden bandenspanning gerelateerde trillingen in de wielen gemeten via een geavanceerd signaalverwerking systeem. Een verandering wordt gezien als een extra indicatie van spanningsverlies.

Kunt u zelf banden en wielen met een direct TPMS systeem monteren?

De montage van banden en velgen is een veiligheidskwestie en vereist deskundigheid (denk aan de controle van de conditie van de band en het gebruik van het juiste aanhaalmoment). Daarom raden wij standaard al aan om dit enkel uit te laten voeren door een specialist. Directe TPMS systemen voegen daar nog extra redenen aan toe:

- Om slijtage aan de sensor te voorkomen is bij elke bandenwissel het juiste onderhoud van het ventiel en van de pakkingen van belang. Vertrouw hiervoor op een specialist.
- Bij nieuwe banden en/of nieuwe sensoren is vaak programmeerwerk vereist om de draadloze communicatie tussen TPMS sensor en de ontvanger werkend te krijgen. Een specialist heeft hiervoor de juiste apparatuur in huis.
- Bij elke bandenwissel dient het batterijniveau van de sensoren gecontroleerd te worden. Ook hiervoor heeft de bandenspecialist de juiste apparatuur in huis.

Tel nr. 0611018742

Heeft u vragen dan kunt u ons telefonisch benaderen of neem dan via de mail contact met ons op. Onder het rubriek "Email deze Adverteerder;


Toon telefoonnummer 0611018742

Locatie: Overijssel - Almelo

Toegevoegd op 23 dagen geleden en vervalt op 4 May
Advertentie id: 553588
    [ ]     606 bezoeken