Velgen Ford 215 50 17 Continental 95V TS830P Winter

899 EUR

Aanbieding! Inclusief Faktuur en 1 jaar Garantie!

Voorjaars Koopje Normaal 1099,00 euro, nu voor slechts 899,00, echter op is op!!

Splinter nieuwe onbereden Originele Ford winterset kant en klaar gemonteerd met Continental Winterbanden.


Toepasbaar op:
Ford Focus II / III / IV / C-Max / S-Max / Kuga / Mondeo III, etc. etc.

Gegevens velgen 7j17 5x108x63.3 et50

Vaste prijs voor deze mooie Originele velgen zonder banden is slechts: € 499,- inclusief btw + Factuur


Als winterset voor een Ford Focus II / III / IV / C-Max / Mondeo MK4 / S-Maxx, etc. etc.

Gegevens banden:
Vredestein 215/50VR17 95V TS830P Winter ( Dot 13-6-11.)

Prijs compleet als winterset slechts  € 899,- inclusief btw + Factuur

De velgen kunnen natuurlijk tegen een meer prijs geleverd worden, compleet gemonteerd en gebalanceerd met een band naar Uw keuze in zomer en/of winterbanden!

Verzending door heel Nederland mogelijk voor 55,00 euro.

(Optioneel TPMS Bandenspanningssensoren.)

TPMS Bandenspanningssensoren.

Tegen een meerprijs vanaf € 260,- inclusief btw , is het bij ons mogelijk om de set te leveren inclusief 4 aftermarket TMPS bandenspanningssensoren.

Deze sensoren zijn verplicht voor auto's geproduceerd vanaf November 2014. (Zie uitgebreide uitleg hieronder vermeld!)

Belangrijke informatie over TPMS!

Bandenspanningssensoren - Verplicht per 1 november op nieuwe auto's
Vanaf 1 november 2014 is er een nieuwe Europese regelgeving van kracht die bandenspanningscontrolesystemen (ofwel TPMS) verplicht stelt voor alle nieuw geregistreerde auto's. Wij informeren u graag over TPMS en alles wat daarbij komt kijken.

Wat is TPMS?

TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systems) = bandenspanningscontrole systemen. Het zijn slimme elektronische systemen die de bandenspanning (continu) in de gaten houden en een signaal aan de bestuurder afgeven zodra er iets mis is. Autofabrikanten kunnen gebruik maken van 2 verschillende systemen: Het directe systeem (dat werkt via een druksensor in het wiel) en het indirecte systeem (dat werkt via de ABS sensor van het voertuig).

TPMS vervult drie functies:

1- Het verhoogt de rijveiligheid, door het tijdig opmerken van een te lage bandenspanning
2- Het voorkomt een hoger brandstofverbruik, veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning
3- Het voorkomt onnodige bandenslijtage, veroorzaakt door een verkeerde bandenspanning

Aan welke wettelijke eisen moet TPMS voldoen?

Vanaf 1 november 2014 dient elke nieuw verkochte auto door de fabrikant te zijn voorzien van een TPMS systeem. Toegestaan zijn zowel directe als indirecte systemen, zolang deze voldoen aan de eisen en voorwaarden van de Europese richtlijn ECE-R64. Deze richtlijn beschrijft de functionaliteit van het TPMS systeem, het maakt daarbij niet uit of er gebruik wordt gemaakt van een originele sensor of een aftermarket sensor. TPMS maakt onderdeel uit van de typegoedkeuring van de auto en is daarmee een verplicht onderdeel van de auto. Als bestuurder dient u daar rekening mee te houden bij de aanschaf van andere velgen.

Waar moet u op letten als u nieuwe velgen koopt?

Als uw auto is voorzien van een TPMS systeem dan dient als eerste te worden vastgesteld of het om een direct systeem gaat (met sensoren) of om een indirect systeem (zonder sensoren). Bij een indirect systeem hoeft u bij de aanschaf van nieuwe velgen niet speciaal rekening te houden met TPMS. Bij een direct TPMS systeem is het wel noodzaak om over TPMS na te denken bij de aanschaf van velgen. Er zullen immers sensoren in de velgen geplaatst moeten worden en dit is niet altijd bij alle velgen mogelijk. Natuurlijk kunnen wij voor u naagaan of de door u gewenste velg geschikt is voor TPMS sensoren.

Wat zijn de verschillen tussen een direct en indirect systeem?

Een direct systeem meet de bandendruk via een in het wiel gemonteerde sensor. Deze informatie wordt draadloos verzonden naar een regel-unit in de auto. Afhankelijk van het type display dat de autofabrikant gebruikt krijgt u als berijder de exacte bandenspanning van de 4 banden te zien, of enkel een waarschuwing zodra er iets mis is met 1 van de banden. De directe systemen zijn erg precies omdat ze de bandenspanning nauwkeurig per wiel meten, en werken ook op het moment dat de auto stil staat (wat bij een indirect systeem niet het geval is).

Hoe werkt een indirect TPMS systeem?

Bij een indirect systeem meten de ABS en de ASR sensoren de rotatiesnelheid van de afzonderlijke wielen. Indien er sprake is van bandenspanningsverlies dan gaat het betreffende wiel sneller draaien en geeft het systeem een signaal. Daarnaast worden bandenspanning gerelateerde trillingen in de wielen gemeten via een geavanceerd signaalverwerking systeem. Een verandering wordt gezien als een extra indicatie van spanningsverlies.

Kunt u zelf banden en wielen met een direct TPMS systeem monteren?

De montage van banden en velgen is een veiligheidskwestie en vereist deskundigheid (denk aan de controle van de conditie van de band en het gebruik van het juiste aanhaalmoment). Daarom raden wij standaard al aan om dit enkel uit te laten voeren door een specialist. Directe TPMS systemen voegen daar nog extra redenen aan toe:

- Om slijtage aan de sensor te voorkomen is bij elke bandenwissel het juiste onderhoud van het ventiel en van de pakkingen van belang. Vertrouw hiervoor op een specialist.
- Bij nieuwe banden en/of nieuwe sensoren is vaak programmeerwerk vereist om de draadloze communicatie tussen TPMS sensor en de ontvanger werkend te krijgen. Een specialist heeft hiervoor de juiste apparatuur in huis.
- Bij elke bandenwissel dient het batterijniveau van de sensoren gecontroleerd te worden. Ook hiervoor heeft de bandenspecialist de juiste apparatuur in huis.

Tel nr. 0611018742

Heeft u vragen, neem dan via de mail contact met ons op. Onder het rubriek "Email deze Adverteerder;


Toon telefoonnummer 0611018742

Locatie: Overijssel - Almelo

Toegevoegd op 9 dagen geleden en vervalt op 3 June
Advertentie id: 553855
    [ ]     760 bezoeken