Volvo V50 2.4 170 PK 2006 Blauw - weinig kmx27s

3.000, EUR

Origineel Nederlandse nette auto met de volledige historie bekend.

Auto is in 2006 nieuw geleverd bij de Volvo dealer in Goes en heeft daar 2 jaar dienst gedaan als demo. In de praktijk was het de auto van de zaak van de toenmalige werkplaatschef. Na die 2 jaar is de auto gekocht door mijn moeder en is kort na aanschaf onder garantie de koppeling vervangen. Tevens is de auto toen gechipt naar 170 pk. Dat kon veilig: deze motorversie is af fabriek geleverd met zowel 140 als 170 pk. 
Na 8 jaar heeft mijn moeder de auto bij dezelfde dealer ingeruild op een nieuwe en heeft één van mijn vrienden zijn slag geslagen door de auto vrijwel direct te kopen. Na 8 jaar dienst voldoet de auto daar nu niet meer voor de gezinssituatie en mag dus weg. Zelf heeft ie geen zin in en tijd voor kopers aan de deur, vandaar dat de auto sinds vandaag op mijn naam staat.

Er is nooit gestopt met investeren in de auto en dat merk je als je er in rijdt: voor een 18 jaar oude auto echt nog erg goed. De achterbanden zijn een maand oud. Afgelopen mei zijn dynamo en aircocompressor vervangen, evenals de voorbanden. 
De volledige onderhoudshistorie is bekend (zie foto's), het gat tussen 177.000 en 204.000 km is te verklaren doordat de auto bij circa 186.000 km een nieuwe carterventilatie (bekende kwaal), EVAP klep, luchtmassameter en achterlichten heeft gekregen. Toen is ook meteen olie + filter vervangen. Alles uitgevoerd met enkel originele onderdelen: op deze auto is echt niet bezuinigd.

Minpunten zijn er ook en daar ben ik liever eerlijk over. Mij bekend:
- de bekleding van de voorportieren bobbelt, vooral rechts. Zie de foto.
- het deurrubber linksachter lijkt niet meer 100% af te dichten zag ik vandaag, er staat wat condens achter. Zie ook foto.
- het mediascherm waarmee je de airco + radio bedient is traag. Dat heeft de auto al 15 jaar, je went eraan
- op de bestuurdersstoel laat het bovenste laagje van de bekleding een stukje los (niets wat een handige meubelmaker niet kan herstellen)
- over 5.000 km is ie toe aan de volgende onderhoudsbeurt

Als je in de markt bent voor een V50, is dit de motorvariant die je wil. De T-5 is te zwaar en maakt z'n ambities niet waar door de ieniemienie lagedrukturbo, de vijfcilinder diesel maakt een takkeherrie doordat ie te dicht bij het schutbord ligt, de viercilinder diesels zijn allen in meer of mindere mate onbetrouwbaar en de viercilinder benzinemotoren zijn onderbemeten. Blijft over de vijfcilinder atmosferische motoren. Met 140 pk niet heel spectaculair, met 170 pk een heerlijk vlotte auto. De vijfcilinderroffel die daarbij ten gehore gebracht wordt, mag er zijn. Het cliché is waar: zo worden ze niet meer gemaakt.

Vergelijkbaar gemotoriseerde V50's van 2006 op marktplaats hebben allemaal ongeveer 50.000 km meer gelopen dus ik weet dat ik scherp geprijsd ben en doe er dan ook geen euro af. 
Indien gewenst, kan ik de volgende onderhoudsbeurt voor je verzorgen zodat je afgezien van APK de komende 2 jaar of 20.000 km (wat het eerst komt) vooruit kunt. De prijs van de auto is dan 3.500 euro.

Ik ben particulier en geef dus geen garantie: het blijft een 18 jaar oude auto.

Uit nostalgie rij ik er momenteel zelf in, de kilometerstand loopt dus nog licht op. Liefst hield ik 'm zelf maar ik heb gewoon teveel auto's, vandaar ook de scherpe.

Locatie: Zeeland - Goes

Toegevoegd op 18 dagen geleden en vervalt op 10 May
Advertentie id: 1841053
    [ ]     43 bezoeken