Yamaha FJR1300 ABS KMAR Xenon TomTom Handvatverwarming

5 EUR

Yamaha FJR1300 Ex. Overheid (KMAR) ABS , Xenon , Mistlampen, Kofferset, Stuurverhogers, Handvatverwarming ...

In zeer goede staat!
Bouwjaar Juni 2006, 69100 km , zie foto's, recent RDW gekeurd, dus met NL-kenteken.

Sterke toerbuffel, fijne betrouwbare motor die het hele jaar door te rijden is, erg geschikt lange tourtochten & woon-werk verkeer.
Door witte kuip veilig & opvallend in verkeer.
Met extra kuipdelen zit je extra goed uit de wind, dus ook erg geschikt om in winter mee door te rijden.

Eventueel op termijn om te bouwen naar burgeruitvoering.

Type RP13, is 3e generatie FJR1300, met vele verbeteringen t.o.v. vorige versie.

Technische gegevens; 143,5 pk,
1300cc, 4-cilinder, DOHC 16-valve, watergekoeld, 5 versnellingen, cardan-aandrijving.

- ABS Systeem
- HyperPro vering, traploos verstelbaar
- Startonderbreking
- Electrisch bedienbare verstelbare voorruit
- Navigatie TomTom One met Easyflex aansluiting
- Bi-Xenon verlichting & LED stadslichten
- Mistlampen voor en achter
- Hoge, extra brede ruit
- Aluminium Stuurverhogers
- Handvatverwarming traploos verstelbaar
- Gelijksluitende sloten incl. complete set reservesleutels zwart
& rood.
- Uitlaat, RVS uitvoering, met beschermrooster links
- Goede remschijven / remblokken
- Dubbel zwevende geperforeerde Remschijven vóór
- Geperforeerde remschijf achter
- Goede Bridgestone banden
- Schakelpedaal traploos verstelbaar
- Koppelings & Remhandle in 5 standen verstelbaar
- 2 x 12V aansluiting handig voor druppel lader & GSM/GPS navigatie
- Neutrik en Optimate laadaansluiting
- Alarmlichten
- Grootlicht-signaal knop
- Digitaal tijdklokje
- Dubbele claxon
- Grote tankinhoud 25ltr waarvan 5 liter reserve
- Tankinhoudmeter en waarschuwing bij 5 liter-niveau
- Vanaf reservestand automatisch km-telling
- Temperatuurmeter
- Toerenteller, KM teller met dagtellers
- Aluminium Gietwielen
- Stuurdoppen
- Nieuwe onderhoudsvrije Yuasa Super accu
- Koplampen traploos verstelbaar voor juiste afstelling koplamp
- Opbergvak naast tank automatisch afsluitbaar
- Middenbok / zijstandaard
- Kofferdragers
- Yamaha Touring-kofferset, gelijksluitend met 3M reflecterende stickers
- Topkoffertje, gelijksluitend
- Achterspatbord verlengstuk
- Gereedschapset

Overheids-uitvoeringsopties;
- Top stuurkuipkappen zodat handen uit de wind worden gehouden
- Beenkappen zodat benen uit de wind worden gehouden
- Valbeugels voor , achter en midden
- Beugel voor zwaailamp achter
- Beugels voor zwaailampen vóór (niet gemonteerd)
- Beugel voor boven Tellerset
- Speakertje (niet gemonteerd)
- Spatlap bij middenbok
- Extra schakelaars en drukknop
- Yamaha Manuals t.b.v. Onderhoud/Gebruikshandleiding
- Nieuwprijs 2006 ruim €18.000,-

===================================
Info
Wikipedia;

Ontwikkeling 3de generatie FJR1300 A/AS (2006)
In 2006 voert Yamaha aan de hand van tips van gebruikers een uitgebreid pakket van verandering in.[5] Ook introduceert Yamaha dat jaar de FJR1300 AS, de eerste semiautomatische motor ter wereld.

Uiterlijk 3de generatie FJR1300 A (2006)
De FJR1300 A heeft in 2006 een totaal nieuw bodywork gekregen [6].
Het doel van Yamaha was om het karakter van de FJR te behouden, maar
meer comfort in het model te brengen en een iets moderner uiterlijk te
krijgen. Om het comfort verder te verhogen hebben de ontwikkelaars ook
gekeken naar het windscherm. Het bereik van de ruit is vergroot naar
120mm, 40mm groter dan het vorige model. Tevens zijn er luchtkanalen
onder aan de ruit bijgekomen die de berijder voorzien van frisse lucht
en de druk achter het windscherm verlagen. De kuip kreeg links nog een
extra opbergdoosje met een 12 Volt sigarettenaansteker stopcontact, te
gebruiken voor bijvoorbeeld het navigatiesysteem.

Op advies van gebruikers werd om het comfort verder te verhogen de
grootte van de luchtinlaat voor de radiator vergroot, en zijn er
verschillende verstelbare ventilatieopeningen in de kuip toegevoegd,
waaronder een nieuwe luchtinlaat onder het instrumentenpaneel. Zo wordt
er meer hitte weggenomen bij de bestuurder. Tegelijkertijd hebben de
Yamaha-ingenieurs hitte-isolatie aan het onderste gedeelte van de
voorkant van de tank aangebracht om nog meer hitte richting de berijder
te kunnen verminderen.

De nieuw ontworpen achteruitkijkspiegels, die horizontaal intrekbaar
zijn, werden vergroot en kregen de kleur van de kuip. Andere
veranderingen zijn de nieuw ontworpen koplampen, een nieuw achterlicht
en de witte covers voor de knipperlichten. Het omvangrijke
instrumentenpaneel kreeg als uitbreiding een nieuwe versnellings-positie
indicator. De meters werden voorzien van een nieuw zilveren frame. Dit
ziet er niet alleen mooier uit, maar ze zijn nu ook iets beter te zien.
Voor een hoog gevoel van comfort werd ook een progressieve gas-pulley
geïntroduceerd. Door deze aanpassing van de loop van de gaskabel heeft
de gashandel in het lage en midden toerengebied een lichter gevoel.

Voor meer stabiliteit is gekozen voor een langere achterbrug. De
nieuwe brug meet van het midden van het scharnierpunt tot het middelpunt
van de achteras nu 567mm. Hiermee is hij dus 35mm langer dan die van
het vorige model. Deze 6.5% verlenging geeft een betere
rij-karakteristiek. Er is tevens een nieuw subframe aan de achterkant
geplaatst om de motor gemakkelijker op de middenbok te krijgen. Door het
nieuwe smallere subframe is de breedte van de motor verminderd als er
zijkoffers, die vanaf 2006 standaard bij de FJR1300A geleverd worden,
geplaatst worden. De FJR1300 A werd voorzien van een verstelbare zitting
die verhoogd of verlaagd kan worden in twee standen met waardoor een
verschil van 2 cm in zithoogte mogelijk is.

Techniek 3de generatie FJR1300 A (2006)
Vanaf 2006 zijn alle FJR modellen standaard uitgerust met ABS in
combinatie met een CBS (Central Brake System; ook wel Unified Brake
System [7]).
Dit geeft meer stabiliteit tijdens het remmen. Als nu de achterrem
wordt gebruikt wordt automatisch door het ABS CBS systeem de voorrem in
verhouding ook meegenomen. Hiervoor gebruikt het systeem de onderste
twee zuigers van de rechter vierzuigerremklauw aan de voorkant. Om een
gelijkmatige en progressieve rem actie te verkrijgen zijn de twee
zuigers in de rechter voorremklauw iets kleiner dan de andere zes
zuigers in het remsysteem aan de voorkant. Het ABS CBS remsysteem wordt
alleen ingeschakeld als de achterrem wordt gebruikt. De 2006 modellen
zijn uitgerust met een iets grotere middenversnelling die nu 37 tanden
heeft. Eén meer dan de 2005 modellen. Dit heeft een toename van 2.7% in
het totale versnellingsratio als gevolg, waardoor de motortoerentallen
bij typische cruise-snelheden verlaagd worden en dus meer comfort
opleveren. In plaats van de platte radiator met de enkele ventilator
zijn de 2006 FJR modellen uitgerust met een nieuwe gebogen radiator en
zogenaamde twin-ring ventilatoren. Dit moet de rijeigenschappen op hoge
snelheid verbeteren en meer koeling leveren. Om aan de EURO-3
emissienorm te voldoen is er een extra honingraat aangebracht in de
katalysator, en het aantal actieve platina en rodium elementen is
verhoogd. In het controlesysteem is een nieuwe verwarmde O2-sensor
aangebracht, die de emissie nog nauwkeuriger vermindert door direct na
een start de benzinetoevoer aan te passen aan de lage temperatuur van de
uitlaatgassen.



Zoekwoorden:
K1100LT K1100 1100 K100LT 100LT K100 K75RT K75 75RT 1100LT 1100RS 100RS 80GS 1100GS 1150GS R1150GS 1150 1100 1000 100 80 FJR1300K FJR1300A ST1100 1100ST TDM900 TDM850 k1200 1200 R1200GS 1200GS R1200RT 1200RT K1200LT 1200LT VMAX ST1300 1300ST ST 1100 1100ST ST1300 FJR1300 R100RT R100RS R80RT R80 R80GS R100 R100GS R100 R80 R75
R45 Fazer Paneuropean Pan




Locatie: Noord-Brabant - Heesch

Toegevoegd op 16 dagen geleden en vervalt op 3 June
Advertentie id: 269626
    [ ]     799 bezoeken