Zeer solide, comfortabel en volledig uitgerust Waarschip 730
9.500 EUR
Lengte: 7,30 m
Breedte: 2,90 m
Diepgang: 1,25 m
Gewicht: 1.500 kg
Doorvaarthoogte: 10,40 m
Bouwjaar: 1980.
Zeilen:
Grootzeil De Vries Makkum , 12,7 m2 2004.Genua: Vuurtoren Lemmer , 18 m2 met rolfokhoes, 2009.
Motor en techniek:
Mitsubishi / Vetus inboard diesel 2 cilinder type M2C5A502A met Hurt keerkoppelking HBW50-2R, vermogen 11 pk / 8,2 kW. Bouwjaar: 2003.Motorbediening: Vetus 2003, met nieuwe kabels.Schroefaskoker: Vetus watergesmeerd type ZWB25 (lipseal vervangen 2019). Bronzen schroef.Dieselolietank Vetus 25 liter (2018).Accu: 1 x 72 Ah (boot is voorbereid voor 2 accu's).
Mast: Briand.
Alle lijnen vervangen in 2006 door Cruiser XTS polyester.Alle verstaging vervangen 2015 (rvs).Lummelbeslag vervangen door rvs 2020.
Rolreef:
Plastimo 608 (2005, nagezien en schoongemaakt 2020).
Schoot- en vallieren:
Lewmar.
Valstoppers
2 x Easylock dubbel.
Navigatie:
Kompas Silvia.Log en dieptemeter: NASA target.
Kombuis:
2-pits propaan kooktoestel. Gasflesbun geschikt voor 5 kg Primagaz easy-blue gasfles.Rvs wasbak met voetbediende membraanpomp Gusher Whale.Kunststof Vetus vaste drinkwatertank 40 liter gemonteerd onder de kuip.
Diversen:
Helmstok met "Friend". Reserve helmstok is aanwezig.Vluchtluik: Vetus (2006)Toilet: Jabsco. Pompmechanisme vervangen 2015.Lenspomp: RM membraanpomp, handbediend.12 V verdeelpaneel.Walstroomaansluiting.Kussens (kajuitbanken, voorpiek)Kuiptent: Zandstra Sneek (2015).Huik: Zandstra Sneek (2015).Dekkleed: Couperus Woudsend 2018 materiaal Bisonyl (kwaliteit als vrachtwagen zeil).4 stootwillen.
In de periode 2005-2006 is het schip volledig en deskundig gerestaureerd waarvan vele foto's op aanvraag beschikbaar. Onder andere zijn toen vervangen (plaatmateriaal Bruynzeel garantie hechthout):
Bodem en motorfundatie.Schroefas doorvoering en schroefas koker.SpiegelDekDiverse huidgangen.Kajuitdak (deel).
De romp is toen geheel kaal gehaald. Alle schroeven vervangen door rvs. Romp en dek voorzien van een Polyservice 2-c epoxysysteem met Polyservice Epoxy Pantsercoat afwerking (onder water, vernieuwd 2020 ) resp Polyservice/De IJssel DD lak op bovenwaterschip, dek, kajuit en kuip. Op het onderwaterschip is momenteel geen anti-fouling aangebracht.
De dieselmotor is in 2006 opnieuw en professioneel ingebouwd met een nieuwe schroefas en nieuwe schroefaskoker. Ook is toen een nieuwe Vetus motorbediening gemonteerd (bediening uit de kuip).
De boot is topconditie, is altijd liefdevol en prima onderhouden, en is beslist zonder enig gebrek en vaarklaar.
Heeft 's-winters altijd droog gestaan.
Deze boot is een fijne zeiler en zeer geschikt als familieboot.
Kan worden geleverd inclusief jaarlijks onderhoud dieselmotor (motorolie en filters vervangen, nieuwe impeller zeewaterpomp). Ook kan indien gewenst de Plastimo rolreef worden gemonteerd als de mast wordt geplaatst.
Alle documentatie aanwezig, inclusief Waarschip bouwboek en bouwtekening, Vetus Mitsubishi owners manual en onderdelenlijsten, documentatie overige items.
De boot staat momenteel onder het dekzeil buiten op een stallingsbok in Echtenerbrug met mast horizontaal.
Bezichtiging uitwendig en inwendig is mogelijk.
Ligplaats in Echtenerbrug is onder voorwaarden (tijdelijk) beschikbaar.
Ik verkoop dit Waarschip730 omdat ik inmiddels een groter Waarschip (halftonner) heb gekocht.
Vraagprijs: € 9.
Locatie: Friesland - Rohel
Toegevoegd op 12 dagen geleden en vervalt op 25 November
Advertentie id: 1142392
[ ]
714 bezoeken