Mijn Aprilia RSV1000R uit 2004. Ik ben de derde eigenaar en ik heb de motor inmiddels bijna 6 jaar in mijn bezit en bijna 30.000km ermee gereden. Huidige kilometerstand is 57.322, maar laat je daar niet door afschrikken. De Rotax-blokken in deze motoren zijn semi-onverwoestbaar en halen met normaal onderhoud zonder problemen 100.000+km.
Hoewel ik altijd met veel plezier op de motor heb gereden (logisch - ze is ontzettend mooi, het geluid heerlijk en het rijgedrag fenomenaal), ben ik elk jaar minder gaan rijden (afgelopen seizoen slechts 2.000km). Deels omdat ik meer ben gaan circuitrijden, deels omdat ik af en toe aan oom agent moet uitleggen dat deze motor het lekkerst rijdt als je haar flink de sporen geeft, maar meestal geen begrip krijg. Misschien ook deels omdat ik m'n vriendin niet achterop mee krijg op deze Italiaanse schone (en samen op een terras is toch leuker dan alleen...). Ze krijgt dus niet meer de liefde en aandacht die ze verdient, dus ik wil haar graag verkopen aan iemand die haar elke zonnige dag mee naar buiten kan en wil nemen. Ik ga dan rustig op zoek naar iets langzamers met een grotere buddyseat...
De motor zelf dan. Ooit begonnen als standaard RSV1000R. De 2e eigenaar heeft haar een keer op het asfalt gelegd, waarna ik de motor heb gekocht met lichte schade en racekuipen. Vervolgens heb ik haar zelf ook een keer laten vallen, met kapotte racekuipen als gevolg. Toen heb ik besloten haar op te knappen met originele onderdelen en te herstellen naar eerdere glorie. Dat is grotendeels gelukt, maar helaas is schade op de tank, frame en achterkuip nog steeds zichtbaar. Ook zit er een klein scheurtje in het tellerglas. Hiervan heb ik detailfoto's toegevoegd. In de afgelopen jaren heb ik een hoop geld in de motor gestopt om haar nog mooier en beter te maken. Een opsomming:
- alle carbon onderdelen die op een Factory geleverd zijn
- de gesmeed aluminium OZ wielen van de Factory, die ik rood heb laten poedercoaten
- een gear indicator
- Braking remschijven met sportieve remblokken
- een donker double bubble ruitje
- extra uitlaatdempers (de Akrapovic dempers waarmee ik de motor heb gekocht (hebben beide schade), de set originele dempers die er nu op zitten en een set ogenschijnlijk originele dempers met 63mm open core - voor intens geluid)
- Arrow verstelbare voetsteunen
- een SP Electronics quickshifter
- de stator is opnieuw gewikkeld met dikkere draad bij Sevior, om doorbranden te voorkomen (gebeurt regelmatig bij de RSV's)
- spiegelverhogers zodat je kan zien wat er achter je gebeurt
Verder krijg je er nog een doos (originele) onderdelen bij, denk aan de originele voetsteunen, originele kuipruit, knipperlichtglaasjes, buddyseat, een extra clipon. Ook een 4L kan verse Motul 300V 15W50 voor de volgende oliewissel.
Qua onderhoud staat de motor er goed bij. De olie (Motul 300V) en filter is van afgelopen winter, evenals de (NGK Iridium) bougies. De banden (Metzeler M7RR) zijn er vorig seizoen onder gekomen en zijn nog zeker goed voor 5.000km (ongeveer 3.000km mee gereden). Koelvloeistof zit er nu 2 seizoenen/+/-5.000km in. Remolie en koppelingsolie is afgelopen winter ververst (RBF660). De kettingset zit er zo'n 25.000km op, maar is nog in goede staat. Klepspeling heb ik gecontroleerd toen ik de motor net had - rond de 30.000km en wederom bij iets over de 50.000km. Remblokken en remschijven nog zo'n 70%. Voorvork heeft vorige winter nieuwe keerringen en verse olie gehad. Kortom: opstappen en lekker rijden!
Zijn er dan helemaal geen minpunten? Jawel:
- de schade zoals hierboven beschreven
- de achterrem werkt niet (echt een Aprilia kwaaltje)
- een nieuwe accu zou geen kwaad kunnen (deze is een jaar of 4,5-5 oud en staat doorgaans aan de druppellader, werkt nog prima maar is denk ik het eerste wat geld gaat kosten)
- een nieuwe stickerset op de kuipen zou mooi zijn (deze zijn grotendeels aan het bubbelen helaas)
- de rechterspiegel is er afgereden en zit nu met tape vast (vervangende spiegel heb ik erbij maar nog niet gemonteerd)
Vraagprijs is €3500,- en dat is in mijn ogen heel redelijk. Bieden en onderhandelen mag, maar liever bij de motor na een proefritje. Bij vragen en/of interesse graag een.
Locatie: Noord-Holland - Amsterdam
Toegevoegd op 5 dagen geleden en vervalt op 22 October
Advertentie id: 812983
[ ]
144 bezoeken