Chevrolet C10 Pick-up Longbed 1972 V8

22.500 EUR

Deze white diamond Chevy C10 pick up is een opvallende nekkendraaier. Echt een unieke en strakke Chevrolet C10 met hele subtiele vlammen. De brute sound van de open pijpen maken het nog wat indrukwekkender. De benzinetank is naar achteren verplaatst en de achterbumper is strak (roll pan). De subtiele vlammen aan de zijkant maken hem echt af!

Het interieur is ook in stijl white diamond. De bekleding is grijs en met het Chevrolet-logo in de bank. Er kunnen 3 personen zitten en er zijn ook 3 gordels (heup). De klokken en tellers zijn vervangen door een prachtig elektronisch paneel van Dakota Digital, waarbij alles werkt (snelheid, toerental, temperatuur, oliedruk, brandstofniveau, voltage).

Het motorblok is het grootste Chevrolet Small Block gen 1: de 6,6L V8 400ci. Hij heeft “ported en polished Dubble Hump Heads” em headers met afzonderlijke dikke pijpen met cherry bombs. Het blok is enkele jaren geleden volledig door mij gereviseerd met heel veel nieuwe dure onderdelen (zie de opsomming met de belangrijkste onderdelen).

De C10 heb ik in 2008 rechtstreeks uit Texas USA geïmporteerd. Hij kwam met afgezaagde veren in NL, die heb ik vervangen door een 2” drop spindle set met originele veren, waardoor de veerweg weer klopt en toch de mooie verlaging heeft. De bovenste fuseekogels heb ik toen ook compleet vervangen. Hij veert, stuurt en rijdt goed, de 350TH automaatbak schakelt heel soepel en is in de USA volledig gereviseerd. Hij lekt wel iets olie, moet even wat aandacht hebben. De velgen zijn 17” KMC Venoms, ze zijn recht en goed, maar het chroom is op sommige velgen slecht.

Het frame is helemaal hard en de cabine, bak, aandrijving, etc ook. Uiteraard is er bij een auto van 50 jaar oud, wel enkele plekjes en beschadiging te vinden. De binnenzijde van de bak is bedekt met een speciale coating. Ik heb er weinig kilometers mee gereden omdat het een echte “hobby-auto” voor mij is en zeker geen dagelijks vervoer.

De jaarlijkse kosten zijn laag, vanwege zijn leeftijd is de wegenbelasting 0,0 euro en de allrisk klassieker verzekering bedraagt iets meer dan 300,-. Ook de APK is niet meer nodig sinds dit jaar.

Mocht je een jonge Harley Street Glide willen inruilen, dan sta ik daar open voor, verder geen inruil.
Vragen naar de bodemprijs heeft geen zin en beantwoord ik niet. Proefrijden op de passagiersstoel en alleen bij concrete interesse.

De laatste jaren doe ik er te weinig mee en daarom mag een andere liefhebber hiervan gaan genieten. Ben jij die liefhebber? Kom dan eens kijken.

Onlangs nieuw:
Varta AGM accuDynamo
De belangrijkste nieuwe onderdelen tijdens de complete revisie motorblok:
MSD Performance 8362 - HEI Distributor1411 Edelbrock carburateurEdelbrock Performer RPM AIR-GAP Intake Manifold 7501 blackCOMP Cams Thumpr Hydraulic Flat Tappet Cam and Lifter Kits K12-601-4Scat Engine Rotating Assemblies 1-90950BI
Piston Material: Hypereutectic aluminum
Piston Style: Dish, with a D-shaped cup
high-quality Scat forged 4340 crankshaft
Actual Engine Displacement: 6.7L/407
Rear Main Seal Style: 2-piece
Bore (in.): 4.155 in.
Bore (mm): 105.537mm
Engine Stroke (in.): 3.750 in.
Piston and Ring Oversize (in.): 0.030 in.
Mechanical Fuel Pumps SUM-250020-1BStainless steel braided hose fuelHarmonic Dampers SUM-161350Cometic MLS Head Gaskets C5249-027
trefwoorden: Dodge , pick-up, pickup, amerikaan, auto , oldtimer ,

Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 18 dagen geleden en vervalt op 16 May
Advertentie id: 1412105
    [ ]     85 bezoeken