Honda Civic 1.6 I VTI 1996 Zwart,NAP, lage KM stand

4.500 EUR

Te koop

Honda Civic EK4 VTI 1996, origineel Nederlandse auto

Km stand bijzonder laag: 139.xxx (NAP aantoonbaar!)

Ik heb de auto twee jaar geleden gekocht om er een circuit auto van te maken, maar een circuit heeft de auto helaas nooit gezien door tijdgebrek. De auto is als daily gebruikt en is voor sportief rijden altijd goed warmgereden. Ik moet nu voor mijn nieuwe baan veel kilometers gaan maken en ik vind het onde om van deze auto een snelwegverslinder te maken, dus ik ga overstappen op een diesel.

Pluspunten:
- Geen olieverbruik. Ik heb in de twee jaar tijd rijden met de auto nog nooit olie moeten bijvullen. Elke 10.000 km is de olie en filter netjes vervangen (Castrol Magnetec Edge 5W40)
- Elektrisch pakket volledig functioneel (ook het schuif/kanteldak)
- Oem luchtfilterbox (heeft ook nooit een powerfiler op gezeten)

De auto had bij aankoop een klein beetje speling linksvoor, hierom is het volgende vervangen:
- Origineel Honda binnenste stuurkogels links en rechts
- Hardrace buitenste stuurkogels links en rechts
- SKF wiellager linksvoor
- Endlinks links en rechts, achter ook meegenomen vanwege nieuwe draagarmen
- Aandrijfashoezen links en rechts
- De auto is na het vervangen van deze onderdelen natuurlijk ook opnieuw uitgelijnd

Goodies:
- D2 schroefset: hardheid, hoogte en veervoorspanning instelbaar (hebben vanaf dag 1 H-GEAR Neopreen hoezen omheen gezeten om de schokbrekers tegen alles te beschermen)
- Blackworks draagarmen achter zwart (origineel)
- Nieuwe Brembo remschijven en blokken rondom
- 2.5 inch catback met 200 cells cat, 2 middendempers en jappot (evt. heb ik nog een 4-2-1 RVS SRS uitlaatspruitstuk liggen, zit nu oem op)
- MSD bougiekabels
- Tegiwa brakestopper
- Bovenste draagarmpjes achter uitgevoerd met PU rubbers
- Momo stuurnaaf en Sparco deepdish suede stuur
- Techno Magnesio 15 inch lichtgewicht wielen
- Carbon sticker in tellerbak

Minpunten:
- De honda heeft last van beginnende roest bij de achterschermen. Nog wel hard.
- De achterdemper trilt iets tegen de achterlip aan (een smallere demper zal dit probleem verhelpen) Dit komt doordat de demper die bij de uitlaat hoort (aanwezig) gemaakt is voor achterbumper zonder lip (past dus niet met de lip), dus ik heb een jappot er op gezet.
- De auto heeft wat deukjes en schrammen van o zo oplettende medeweggebruikers (L)
- Interieur heeft ook wat plekjes
- De onderhoudsboekjes zijn helaas kwijt geraakt bij het kopen van de auto. Wel aanwezig zijn alledrie de sleutels (icl. de rode in originele gesloten verpakking) en de bonnen van afgelopen twee jaar.

De belangrijke zaken zijn nieuw gekocht en van bijna alles zijn de aankoopbonnen aanwezig (zoals de schroefset, draagarmen, stuurstangen, etc) en een aantal zaken had ik nog van vorige autos/tweedehands.

Al om al is het geen nieuwe auto, maar rijdt deze super goed en is een origineel nederlandse EK4 VTI met NAP zeldzaam, laat staan met de km stand die de auto heeft.

Koopjesjagers en gelukszoekers worden niet serieus genomen, een goed bod wordt echter wel overwogen. De auto gaat dus niet voor een prikkie de deur uit, dan schors en stal ik hem liever!

In principe geen inruil! Ep3, S2ooo, of andere (lhd) rwd wagen overlegbaar.

Met vriendelijke groet,




Locatie: Noord-Holland - Amsterdam

Toegevoegd op 1 dag geleden en vervalt op 26 October
Advertentie id: 683956
    [ ]     756 bezoeken